În ultimele luni, X, compania condusă de Elon Musk, a fost subiectul unor schimbări majore și, de regulă, controversate. Acum, fostul Twitter se confruntă cu o nouă situație legală, după ce a fost acuzată că nu și-a onorat promisiunile de a plăti bonusuri angajaților săi.
Potrivit unui raport din CNN, un judecător federal a decis că X trebuie să se confrunte cu un proces juridic, în urma acuzațiilor că nu a oferit bonusuri anuale promise angajaților săi după achiziția făcută de Elon Musk în octombrie 2022. Decizia judecătorului, luată vineri, a respins încercarea X de a închide cazul.
Acuzațiile împotriva X constau în neîndeplinirea promisiunilor legate de bonusurile anuale făcute angajaților săi, în ciuda asigurărilor oferite de directori, atât înainte, cât și după achiziție. Procesul, inițiat în iunie 2023 de Mark Schobinger, un fost angajat al celor de la X, vrea să îi susțină pe angajații actuali și foștii angajați X care nu au primit bonusurile din 2022.
X, care și-a desființat echipa de relații publice, nu a răspuns solicitărilor pentru comentarii. În încercarea sa de a respinge cazul, X a susținut că o promisiune verbală nu ar trebui să fie legal obligatorie și a propus ca cazul să fie audiat în Texas. Cu toate acestea, judecătorul a afirmat că, în chestiuni referitoare la aplicabilitatea unui contract, legea Californiei este aplicabilă.
Acțiunea, depusă în iunie, a subliniat îngrijorările cu privire la situația compensațiilor și bonusurilor anuale după anunțul achiziției lui Musk în aprilie. Executivii companiei au asigurat în repetate rânduri angajații, în lunile premergătoare achiziției lui Musk, că bonusurile din 2022 vor fi plătite la 50%. Cu toate acestea, în ciuda acestor promisiuni, X nu și-a îndeplinit angajamentul de a plăti bonusurile, se menționează în cazul prezentat.
Conform reclamației, plecarea lui Schobinger din companie în mai a fost atribuită „renunțării X la diverse promisiuni făcute angajaților, inclusiv refuzul de a plăti bonusuri promise”.