Google extinde campania de rebrand începută cu suita Google Workplace adresată clienților din mediul business și educație, dezvăluind o nouă identitate vizuală pentru cele mai populare servicii: Gmail, Calendar, Drive, Docs și Meet. Concret, este vorba de un nou set de icon-uri, foarte asemănătoare din punct de vedere vizual.
Având ca punct de pornire culorile de bază galben, roșu, albastru și verde, noile icon-uri sunt mai ușor de identificat în lista cu aplicații de Android, însă nu neapărat și mai ușor de deosebit între ele.
Mizând exclusiv pe limbajul formelor geometrice, Google pare că a șters puțin din identitatea unora dintre aplicații. Spre exemplu, în timp ce logo-urile Google Drive și Gmail rămân ușor de identificat, nu același lucru poate fi spus despre aplicațiile Clendar și Docs, cea din urmă primind un simbol de forma unui dreptunghi decupat la unul din colțuri. Probabil că nu va fi de prea mare ajutor nici faptul că toate documentele deschise cu suita Google Docs (text, slide-uri, tabele, formulare) vor fi marcate cu noul simbol grafic. Același model de identitate vizuală a fost atribuit deja produselor Google Home, One, Podcasts, Maps și Assistant, mai multe produse urmând să primească în scurt timp același tratament.
Cu accent evident pe obținerea unui aspect cât mai omogen, Google pare să dorească impunerea unei noi identități vizuale care să fie asociată pachetului său de servicii și interfața Android 11.
Ne place sau nu, va trebui să ne obișnuim cu noul design bazat pe culorii vii și forme geometrice simple, contrastul față de restul aplicațiilor de mobil urmând să devină și mai sesizabil, odată ce toate aplicațiile Google vor trece la noua identitate vizuală.