Pe la începutul anului, Android Auto a primit un upgrade major, care a adus pe mașinile cu ecrane mai mari o nouă interfață numită „Coolwalk”, care permite împărțirea ecranului în două, pentru afișarea a două aplicații simultan. Acela a fost cel mai mare upgrade al interfeței de integrare cu sistemele mașinilor de până acum, dar de atunci nu am văzut îmbunătățiri majore. Recent, Android Auto a ajuns la versiunea 10, dar Google nu a făcut un anunț major pentru această versiune. Se pare că deși a fost făcută trecerea la o nouă versiune majoră, acesta este doar un upgrade minor.
Interfața Android Auto Coolwalk este în mare parte neschimbată odată cu trecerea la Android 10, toate elementele fiind regăsite în exact aceleași poziții. Se pare că nu au fost adăugate noi funcții importante și nici elemente grafice care să poată fi observate la o privire rapidă. Cei care folosesc însă Google Assistant la volan vor observa că pe ecranul mașinii, prezența asistentului este afișată cu o grafică îmbunătățită, în partea de jos a ecranului.
Elementele grafice sunt similare cu cele ale Google Assistant pe Android 13, cu o căsuță de text gri și culorile Google animate în partea de jos.
Android Auto nu pare să mai fie o prioritate foarte mare pentru Google în ultimii ani, probabil Coolwalk fiind ultima variantă majoră a acestui sistem de integrare cu mașinile. Compania se concentrează în ultimii ani pe dezvoltarea Android Automotive, un sistem de operare care rulează nativ pe sistemul mașinii. Volvo, BMW și alți producători s-au arătat interesați de adopția Android Automotive, iar asta înseamnă că, în viitor nu va mai trebui să conectăm telefonul la mașină decât pentru preluarea de apeluri prin Bluetooth, întrucât toate aplicațiile vor rula direct pe sistemele de infotainment, nativ, descărcate din Google Play Store.
sursa: 9to5mac