Funcţionând după principiul abonamentelor la servicii de conţinut, unde o taxă plătită lunar îţi oferă acces la nenumărate filme şi melodii pentru care ai plăti mult mai mult dacă ai alege să le achiziţionezi individual, noul tip abonament ar urma să ofere acces la aplicaţii în valoare de „sute de dolari”.
Disponibilă contra unei taxe lunare uşor de suportat, varianta accesului la versiuni fără reclame sau cu funcţionalitate extinsă ale aplicaţiilor preferate ar putea atrage în rândul celor care plătesc şi o parte dintre utilizatorii care de obicei evită aplicaţiile contracost.
Totodată, serviciul oferit de Google are rolul de a creşte veniturile companiei de pe urma aplicaţiilor descărcate din magazinul Google Play, oprind un procentaj din veniturile încasate. Probabil, dezvoltatorii de aplicaţii pentru Android care se alătură acestui program vor fi motivaţi nu doar cu promisiunea unei surse de venit relativ constant, dar şi promovare gratuită.
Nu este clar cât va costa sau când ar putea fi disponibil noul abonament Google Play Pass. Rămâne de văzut şi care sunt criteriile după care vor fi triate solicitările dezvoltatorilor pentru înrolarea de aplicaţii în programul Play Pass, astfel încât cei plătitori să nu rămână dezamăgiţi de alegerea făcută.