Inginerii Google au recunoscut că aplicația Chrome pentru Android nu funcționează la fel de fluid precum cea de pe iOS. În ciuda faptului că avem telefoane cu refresh rate la 90, 120 Hz, sau chiar mai înalte de mulți ani, aplicația Chrome este una dintre cele care nu răspunde la comenzi la fel de fluid precum altele în utilizare. Se pare însă că acest lucru va fi reparat odată cu lansarea Android 14.
De multă vreme, utilizatorii care au pus mâna atât pe telefoane cu iOS, cât și cu Android, au observat că browser-ul Chrome, aplicație de la Google, se simte mai fluid în utilizare pe un telefon de la Apple. Se pare că motivul pentru care Google Chrome de Android nu reușește să performeze la fel de bine și pe platforma Google este felul în care aplicația primește și interpretează atingerile degetelor.
Chrome folosește o metodă mai veche, care nu putea fi înlocuită până acum cu soluții mai moderne, întrucât ar fi stricat compatibilitatea versiunilor mai vechi ale aplicației. Noua metodă implică un nou API care reușește să detecteze atingerile la nivel de nanosecundă, nu milisecundă, precum o făcea în trecut. De asemenea, un algoritm de predicție interpretează aceste atingeri și le transformă în mișcări fluide pe ecran, fără întârziere perceptibilă în utilizare.
Efectul poate fi observat în animația de mai jos, unde sunt comparate cele două versiuni de interpretare a atingerilor.
Noul API va fi integrat în Android 14, dar inginerii Google spun va fi implementat în Chrome de Android începând cu versiunea 116. De altfel, API-ul a fost portat și pe versiuni anterioare, până la Chrome 110, dar activarea scroll-ului fluid va trebui să fie activată manual printr-un „flag” din meniul dedicat pentru funcții avansate al browser-ului.
Acest API va putea fi folosit și de către producătorii de aplicații pentru Android pentru a asigura o experiență fluidă.
Inginerii Google spun că după acest update, „Chrome pentru Android va fi la același nivel calitativ cu Chrome pe iOS”.
sursa: Chromium