Google își propune să revoluționeze modul în care utilizatorii săi descoperă noi locuri prin implementarea unei noi funcții de inteligență artificială (AI) în Google Maps. Această caracteristică, alimentată de AI, este concepută pentru a oferi recomandări personalizate, adaptate nevoilor specifice ale fiecărui utilizator. Mai exact, noua funcție analizează informații detaliate despre peste 250 de milioane de locuri din Google Maps și recenziile a peste 300 de milioane de utilizatori pentru a sugera cele mai potrivite destinații.
Pentru început, membrii comunității Google Maps care oferă recenzii, fotografii și răspunsuri la întrebări, vor avea acces la această funcție începând cu această săptămână. Google plănuiește o lansare mai amplă a acestei funcții după primirea feedback-ului general, scrie Tech Crunch.
Unul dintre exemplele prezentate de Google în postarea de blog oficială arată modul în care funcția de căutare AI generativ poate fi utilizată: dacă un utilizator vizitează San Francisco și dorește să petreacă câteva ore căutând obiecte vintage unice, acesta poate accesa și caută pe Maps despre ceea ce caută, cum ar fi „locuri cu o atmosferă vintage în SF”. Modelele AI vor analiza informațiile despre locurile din apropiere, alături de fotografii, evaluări și recenzii din comunitatea Maps, pentru a oferi sugestii.
Rezultatele vor fi organizate în categorii, completate de fotografii și rezumate ale recenziilor. Utilizatorii pot continua conversația cu întrebări, cum ar fi „Unde să merg pentru prânz?”, iar funcția AI va sugera locuri care se potrivesc intereselor utilizatorilor. Per-total Google afirmă că această funcție bazată pe AI va facilita descoperirea ușoară a locurilor și explorarea lumii prin intermediul Maps, transformând căutarea de locuri noi într-un proces simplu și intuitiv.
În prezent, Google Maps, alături de Waze, reprezintă cele mai utilizate alternative de șoferii și utilizatorii din România. Totuși, în acest moment nu există informații când sau dacă această funcție va ajunge și la noi în țară.