Microsoft, gigantul tehnologic cunoscut, printre altele, și pentru platforma sa Xbox, este în discuții avansate pentru lansarea unui magazin de aplicații mobile dedicat platformelor iOS și Android. Noul magazin, așa cum a fost dezvăluit de Phil Spencer, șeful diviziei Xbox, le-ar permite utilizatorilor să descarce jocuri direct prin propria aplicație, ocolind astfel App Store-ul Apple și Play Store-ul Google.
Conform unui raport Bloomberg, Spencer a spus că magazinul de aplicații Xbox pe platformele mobile ar putea fi lansat mai curând decât se așteaptă mulți. ”Este o parte importantă a strategiei noastre și nu lucrăm singuri, ci și discutând cu alți parteneri care doresc să vadă mai multe opțiuni pentru monetizarea pe telefon”, a declarat Spencer în cadrul unui interviu recent.
Deși nu a oferit o dată specifică de lansare, șeful Xbox a sugerat că aceasta ar putea avea loc în viitorul apropiat. „Nu cred că va dura mai mulți ani, cred că va fi mai devreme de atât”, a menționat Spencer.
Această mișcare vine în urma finalizării achiziției de 69 de miliarde de dolari a Activision Blizzard de către Microsoft, o tranzacție care a fost aprobată de Autoritatea de Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA) în octombrie. Aprobarea CMA a fost posibilă după ce Microsoft a anunțat că Activision, compania care a lansat seria „Call of Duty”, va vinde drepturile sale de streaming non-europene către Ubisoft Entertainment pentru a îndeplini reglementările britanice.
Conform celor de la Microsoft, inițiativa este pusă în aplicare din cauza politicilor stricte ale Apple și Google privind gestionarea aplicațiilor în propriile lor magazine. Ambele companii impun reguli stricte pentru dezvoltatorii de aplicații și percep o taxă pentru fiecare tranzacție efectuată prin App Store și Play Store. Cu toate acestea, această politică a fost criticată de dezvoltatori precum Epic Games și se află sub examinarea reglementărilor antitrust.