Google Maps este o unealtă foarte utilă de navigație, care include și o serie de funcții mai puțin cunoscute, dar extrem de folositoare.
Cu câteva atingeri de ecran, utilizatorii pot vedea cât de aglomerat este un magazin, un parc sau un restaurant, o informație prețioasă în timpul pandemiei.
Această informație poate fi accesată prin intermediul aplicațiilor dedicate ale serviciului – pentru Android, iOS sau iPadOS – sau direct din browserul de internet.
Tot ce trebuie să faci este să cauți numele obiectivului dorit. După ce îl selectezi, faci scroll, iar imediat sub zona cu imagini de la punctul respectiv de interes apare secțiunea „Popular times”/„Ore populare”. Acolo vei afla informații despre cât de aglomerat este obiectivul, dar și despre timpul petrecut de oameni acolo.
De exemplu, despre Parcul Alexandru Ioan Cuza din Sectorul 3 am aflat că luni, 18 mai, nu era foarte aglomerat la ora 17.30 și că oamenii petrec în medie o oră acolo.
Informațiile nu sunt disponibile pentru orice obiectiv
Tot la secțiunea respectivă, utilizatorii pot vedea și care este situația în alte zile ale săptămânii, Aflăm că hypermarketul Auchan Titan este foarte aglomerat, cum era de așteptat, vinerea la ora 18.00. Trebuie evitat și intervalul 12.00 – 18.00, sâmbăta.
Aceste informații din Google Maps nu sunt disponibile pentru obiectivele care sunt puțin vizitate de utilizatorii aplicației care au activat istoricul locurilor pe care la vizitează (Google Location History).
Dacă doriți să nu mai constribuiți cu astfel de date, puteți dezactiva Google Location History din secțiunea de administrare a contului Google. Acolo, căutați Activity controls/Opțiuni privind activitatea și apoi Location history/Istoricul locațiilor.
Serviciul de navigație de la Google mai oferă o funcție utilă în această perioadă: restaurantele care oferă livrare la domiciliu.
Sursa: How-to Geek