Planul Microsoft este de a „motiva” utilizatorii să aleagă în număr cât mai mare opțiunea Focused Inbox a clientului Outlook, care elimină toate reclamele în schimbul plății unui abonament lunar.
Acționând după principiul „dacă nu poți face ceva mai bun, atunci măcar fă-l să pară mai rău”, Microsoft va „polua” inbox-ul afișa utilizatorilor versiuni gratuite a clientului Outlook cu și mai multe reclame, punând astfel în valoare avantajele opțiunii ”Focused”, care separă Inbox-ul pe două tab-uri. În tab-ul principal apar toate mesajele care te interesează iar în tab-ul secundar sunt afișate cele suspectate a fi din categoria celor nesolicitate. În mod convenabil, tot aici apar și reclamele cu care Microsoft își agasează utilizatorii versiunii gratuite a clientului Outlook.
Modificarea a fost introdusă gradual în ultimele luni și în esență, înseamnă că Microsoft îngreunează în mod intenționat orice încercare a utilizatorilor „gratuiți” de a evita reclamele afișate în versiunea pentru mobil a clientului Outlook. Indiferent de modul de mesaje primite pe care îl utilizați, vor apărea anunțuri undeva în combinație – fie în partea de sus a filei Altele, fie în partea de sus a căsuței de e-mail obișnuite. Într-adevăr, singura modalitate de a evita acum reclamele în Outlook mobil este să plătești pentru un abonament Microsoft 365.