Mutarea prin care Spotify începe să semene mai mult cu o rețea socială

Mutarea prin care Spotify începe să semene mai mult cu o rețea socială
Foto: Spotify

Odată cu lansarea recentă a comentariilor la podcasturi, Spotify începe să semene mai mult cu o rețea socială integrată într-o aplicație cunoscută în principal pentru muzică.

Având la dispoziție comentarii, podcasterii pot acum să interacționeze direct cu ascultătorii lor în cadrul Spotify, așa cum pot face cu alte funcții interactive precum sondajele și întrebările & răspunsurile. În combinație cu revizuirea din 2023 a aplicației, care a adăugat un feed de descoperire asemănător celui de pe TikTok, profiluri de artiști unde creatorii pot vinde mărfuri și bilete la concerte, precum și posibilitatea de a posta în stories, aplicația Spotify începe să semene mai mult cu o rețea socială centrată pe tot ce înseamnă audio, nu doar cu o aplicație de streaming de muzică.

După adăugarea de săptămâna aceasta a suportului pentru comentarii pe paginile episoadelor de podcasturi, o caracteristică de rețea socială în toată regula, întrebarea acum este dacă Spotify va adăuga ceva similar și pentru artiștii muzicali în viitor. Aceasta ar putea fi o adăugare și mai convingătoare pentru aplicație, deoarece bazele de fani ale muzicienilor tind să fie mai mari și mai active decât cele ale majorității podcasturilor.

Spotify începe să semene cu o rețea socială

Discutând cu de Produs pentru Podcasturi, Prohovnik, despre lansarea comentariilor, am pus o întrebare despre adăugarea suportului pentru comentarii și pe paginile artiștilor.

VP-ul Spotify, Maya Prohovnik nu a negat direct că ar fi luată în considerare ideea de comentarii pe paginile artiștilor, ci a refuzat inițial să comenteze, adăugând apoi că „pot vedea o lume în care extindem (suportul pentru comentarii) și la alte formate pe Spotify, dar vrem întotdeauna să facem ceea ce este corect pentru format și pentru acei creatori și artiști”.

Merită menționat că ideea de a construi o rețea socială într-o aplicație de muzică a mai fost încercată înainte de principalul competitor al Spotify, Apple.

Rețeaua socială muzicală a Apple

În 2010, Steve Jobs a introdus noua rețea socială a iTunes, Ping. Dar Ping nu a avut succes în timpul vieții fondatorului Apple. La scurt timp după moartea lui Jobs, Apple a închis Ping în 2012. Apple a încercat din nou mai târziu cu o funcție socială pentru muzicieni, Connect, care de asemenea nu a durat, reamintește TechCrunch.

Chiar și astăzi, Apple continuă să îmbrățișeze într-o manieră modestă rețelele sociale în serviciul său de streaming Apple Music, cu o funcție opțională care verifică periodic contactele de pe dispozitive pentru a recomanda noi prieteni de urmat, astfel utilizatorii să poată vedea ce ascultă aceștia.

Totuși, spre deosebire de Apple, Spotify nu a făcut niciodată o declarație îndrăzneață că ar construi o rețea socială axată pe audio.

Schimbările prin care Spotify începe să semene mai mult cu rețelele sociale

În schimb, compania a lansat în mod discret și lent o serie de funcții care pur și simplu fac aplicația mai socială atât pentru creatori, cât și pentru fanii lor. De exemplu, cu reproiectarea de anul trecut, Spotify a adăugat feeduri video în aplicație pe paginile sale de Acasă, inclusiv în tab-urile pentru Muzică, Podcasturi și acum Cărți Audio. Deși designurile acestor feeduri au fost ajustate de la lansare, mișcarea a servit drept un semnal că Spotify a învățat de la rețeaua socială preferată de Gen Z, TikTok, atunci când și-a proiectat propriul produs.

CEO-ul Spotify, Daniel Ek, a vorbit despre influența TikTok atunci când a anunțat veniturile companiei pentru Q1 2024, spunându-le investitorilor că TikTok și alții „au îmbunătățit experiența utilizatorului” și că industria „învață despre aceste tendințe și încearcă să își îmbunătățească produsele”.

„Nu suntem diferiți de nimeni altcineva în faptul că încercăm să învățăm din piață. Învățăm ce le place consumatorilor. Încercăm să îmbunătățim și să facem cea mai bună experiență posibilă pentru utilizatori”, a spus Ek, sugerând inspirația venită de la TikTok.

O aplicație în continuă evoluție

În ultimul an, compania a adăugat și noi modalități prin care artiștii să ajungă la fani, printr-o funcție Spotify Clips, care funcționează similar cu Stories de pe alte rețele sociale. Aici, artiștii pot adăuga videoclipuri de 30 de secunde pe paginile lor de profil și pe paginile albumelor.

Artiștii pot, de asemenea, să își entuziasmeze fanii pentru noi lansări cu Countdown Pages, iar fanii continuă să audă de la artiștii favoriți prin mesaje video prin campania anuală Spotify Wrapped. Între timp, utilizatorii Spotify pot continua să urmărească creatori și prieteni pe platformă pentru a fi la curent cu cea mai recentă muzică și evenimente și pentru a vedea ce ascultă prietenii lor. Aceștia pot colabora la playlisturi cu alții în multe moduri, inclusiv în timp real. Compania a fost observată anterior testând o funcție Community care le-ar permite utilizatorilor să vadă, în timp real, ce ascultă alții.

Cu adăugarea comentariilor, Spotify își imaginează o aplicație în care utilizatorii nu doar pornesc un conținut audio și apoi își bagă telefonul în buzunar, ci una în care sunt activ implicați, împărtășindu-și gândurile, sentimentele și opiniile, așa cum ar face pe o rețea socială tradițională.

Combinate, aceste funcții încep să contureze o aplicație care nu este doar un alt serviciu de streaming de muzică, ci una care vizează să concureze pentru timpul utilizatorilor și, eventual, pentru sumele din publicitate cheltuite pe rețelele sociale mai mari.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ştefan Trepăduș este blogger din 2009, abordând subiecte legate de cultură și de tehnologie. După un an petrecut într-o agenție de social media și doi ani în presa locală, el s-a reîntâlnit cu domeniile mai dragi inimii lui, știința și tehnologia, în cadrul grupului Gândul Media Network. citește mai mult