Google a lansat o nouă funcție din Android a promova aplicațiile în afara Play Store-ului. Aceasta a fost prezentată la conferința pentru dezvoltatori Google I/O 2024.
În cadrul conferinței, compania a discutat despre un plan de a readuce utilizatorii în aplicațiile deja instalate pe dispozitive, precum și de a-i aduce în contact cu aplicații noi, oferindu-le dezvoltatorilor un loc unic pentru a-și expune conținutul. Compania are deja peste 35 de dezvoltatori parteneri care testează noua ofertă; printre aceștia se numără Spotify, Pinterest, Tumblr, TikTok și Shopify.
„Această nouă suprafață va organiza automat cel mai bun și cel mai frecvent conținut din aplicațiile deja instalate de utilizatori pe telefoanele lor Android și permite continuarea călătoriilor în cadrul aplicațiilor pentru aproape fiecare categorie de aplicații”, a explicat Mekka Okereke, directorul general pentru aplicații al Google Play, în timpul unei sesiuni de informare pentru dezvoltatori la I/O.
„Cu doar o atingere, utilizatorii pot lansa experiențe pe ecran complet, imersive, care evidențiază și aranjează cel mai important conținut din aplicațiile instalate”, a continuat acesta, citat de Tech Crunch.
Referirea la experiențele imersive pe ecran complet aduce în minte ceva similar cu un feed TikTok, dar se pare că nu este chiar așa, deși Google nu a explicat încă exact ce este această nouă „suprafață”. Însă se știe că această nouă funcție din Android va fi exclusivă pentru acest sistem de operare, un alt exemplu de mod în care compania își valorifică abilitatea de a se integra cu sistemul său de operare mobil pentru a construi noi experiențe de care beneficiază atât dezvoltatorii, cât și consumatorii.
Pe această suprafață „Engage”, dezvoltatorii vor putea oferi linkuri directe care deschid pagini specifice în aplicațiile lor mobile.
În timpul prezentării, Google a arătat ceea ce păreau a fi mai multe widgeturi care, atunci când sunt atinse, duc utilizatorii la o sarcină specifică într-o aplicație. De exemplu, atingerea unei imagini cu încălțăminte ar aduce utilizatorul Android la o pagină dintr-o aplicație de cumpărături unde ar putea finaliza achiziția, determinând utilizatorul să cumpere ceva ce avea salvat în coș.
Dar tenișii erau prezentați într-o „suprafață” care includea și alte produse de cumpărat din diferite aplicații. Cu alte cuvinte, în loc de a avea widgeturi dedicate unei singure aplicații, se pare că noua suprafață ar putea grupa conținut din aplicații similare pentru a încuraja utilizatorii să le folosească din nou.
Alte companii, precum Reddit, Uber Eats și Spotify, ar putea folosi suprafața pentru a-i ajuta pe utilizatori să revină la experiențe specifice legate de acele aplicații, cum ar fi citirea și votarea postărilor, interacționarea cu playlisturi sau plasarea unei comenzi.
Funcția orientată spre consumator nu doar le va aminti utilizatorilor să facă o acțiune într-o aplicație, ci îi va și împinge să acționeze oferindu-le o ofertă. „Puteți prezenta recomandări și promoții personalizate, asigurându-vă că utilizatorii descoperă conținut pe care altfel l-ar fi ratat”, a spus Okereke.
În plus, suprafața va recomanda și aplicații pe care utilizatorii încă nu le-au instalat, folosind „conținut atrăgător” din acele aplicații, a adăugat el.