Netflix intenționează să renunțe la abonamentul Basic fără reclame în Canada și Marea Britanie, marcând o schimbare semnificativă în strategia companiei.
În țările menționate, abonamentul Basic de pe Netflix avea inițial un cost de 10 dolari, însă prețul a crescut la 12 dolari. Începând cu iulie trecut, planul nu mai era disponibil pentru abonații noi. Acum, Netflix nu intenționează să crească prețurile, ci mai degrabă să elimine complet acest tip de abonament pentru toți abonații, noi și existenți, lăsându-le opțiunea de a alege fie un abonament mai scump, fără reclame, fie un abonament mai ieftin cu reclame, scrie The Verge.
„În T4 2023, la fel ca în trimestrul anterior, numărul membrilor abonamentelor cu reclame a crescut cu aproape 70% față de trimestrul anterior, susținut de îmbunătățiri în oferta noastră (de exemplu, descărcări) și eliminarea treptată a planului nostru Basic pentru membrii noi și cei care se reînscriu”, menționează Netflix în scrisoarea adresată acționarilor.
Într-un interviu recent pentru investitori, co-CEO-ul Netflix, Greg Peters, a menționat că abonamentul cu reclame are 23 de milioane de utilizatori activi lunar și că obiectivul principal al companiei pentru acesta este de îl îmbunătăți și mai mult. Acesta a explicat că acest lucru implică faptul că abonamentul devine mai atractiv, cu îmbunătățiri precum cele făcute anul trecut la abonamentul Basic, care a crescut rezoluția la 1080p și a adăugat funcția de descărcare.
În mesajul pentru investitori, Netflix subliniază cele trei strategii pe care le adoptă pentru a-și crește veniturile. Netflix spune că își propune să ofere o gamă de abonamente cu diverse prețuri pentru a se potrivi diferitelor nevoi ale clienților. Pe măsură ce compania își îmbunătățește și extinde serviciile, ajustează ocazional prețurile pentru a reflecta aceste îmbunătățiri.
De asemenea, Netflix consideră introducerea reclamelor în modelul său de afaceri ca o sursă majoră de venituri suplimentare pe termen mediu și lung. Prin urmare, plănuiește să elimine planul Basic în unele țări, începând cu Canada și Marea Britanie în T2 2024. Netflix a adoptat, de asemenea, o strategie de monetizare a partajării. Cu această restricție, compania afirmă că a abordat cu succes problemele legate de partajarea conturilor, introducând funcții precum Transfer Profile și Extra Member.