La fel ca la validarea integrității unui fișier, o aplicație pentru smartphone numită FeaturePrint analizează imaginea obținută cu camera foto pentru a genera o semnătură digitală, care este apoi verificată contra unei baze de date conținând milioane de alte semnături ale unor produse și obiecte cu autenticitate verificată.
Creată de un dezvoltator pe nume Alitheon, aplicația FeaturePrint apelează la tehnologii de inteligență artificială pentru identificarea falsurilor de orice fel. Utilizatorul nu trebuie decât să încarce din aplicație poza obținută cu obiectul pe care doresc să îl verifice.
Fiind vorba de un sistem bazat pe „experiența” cumulată a milioane de semnături generate prin validarea de produse cu autenticitate verificată, aplicația ar trebui să atingă un nivel de popularitate foarte mare, înainte de a putea spera să poți verifica și produse mai puțin comune. Însă pentru lucruri precum articole de îmbrăcăminte semnate de branduri celebre, nivelul de acuratețe ar putea fi destul de bun.
Potrivit dezvoltatorului, utilizatorii vor putea alege o piesă oarecare dintr-un magazin de piese auto, o placă electronică sau o bijuterie presupus valoroasă, folosind aplicația pentru a afla pe loc informații despre producător, specificații tehnice și prețul oficial, determinând în câteva secunde dacă produsul merită luat în serios, sau ar putea fi un fals.
Astfel, aplicația promite să înlocuiască (sau măcar să ofere o alternativă la) coduri de bare și etichete electronice (RFID), care ar putea fi folosite de magazine mai puțin reputabile pentru a-și dezinforma clienții cu privire la autenticitatea produselor comercializate.
Din păcate, dezvoltatorul Alitheon nu oferă aplicația FeaturePrint în mod gratuit, fapt ce va incomoda cu siguranță dezvoltarea arhivei se semnături digitale la un nivel în care aplicația să devină o soluție cu adevărat universală. În schimb, FeaturePrint este adresată clienților business și angajații acestora, cu nevoi anume în ce privește tipul de produse și articole supuse verificării. În acest mod, autorul aplicației se poate concentra pe nevoile specifice ale clienților săi, fără a încerca să creeze o bază de date universală pentru verificarea produselor contrafăcute.
În cele din urmă, o reinterpretare a acestei tehnologii și-ar putea face loc în oferta de servicii a unor mari giganți tehnologici (ex. Google sau Apple), completând arsenalul uzual ar unor aplicații smartphone precum Google Lens.