Serviciile de livrări de mâncare se bucură în ultimele câteva luni de o creștere semnificativă, aceasta fiind condiționată în special de faptul că multă lume a stat în izolare la domiciliu. Un antreprenor din SUA, a descoperit că poate opta pentru livrare prin Doordash, direct din restaurantul său, chiar la preț mai mic. Astfel, partea financiară a unui astfel de serviciu este dezvăluită, întrucât o pizza pentru care el încasa 24 de dolari era listată pe Doordash la 16 dolari. Acesta a decis să testeze o teorie: poate oare să își comande propria mâncare și să facă profit fără efort?
Patronul restaurantului a descoperit pe Google că afacerea sa are opțiunea de comandă pe aplicația de livrări prin Doordash, chiar dacă serviciul nu l-a abordat niciodată pentru listare. Mai ciudat era faptul că prețul unei pizza prin Doordash era cu 8 dolari mai ieftină. Se pare că serviciile de vânzări acoperă din buzunarul lor o parte din costurile produselor pentru a atrage public către platformele lor. Acestea sunt costuri operaționale obișnuite pentru astfel de startup-uri construite pe baza banilor obținuți din investiții de capital de risc.
Astfel, patronul afacerii a decis să încerce să comande mai multe pizza la 16 dolari, făcând astfel profit de 8 dolari pentru fiecare în parte, întrucât livratorul plătea prețul întreg la casă atunci când ridica comanda. Se pare că Doordash nu a avut nicio problemă cu asta, livrările fiind realizate însă pe adresa unui prieten de-al său, Ranjan Roy, cel care a și dezvăluit această poveste în newsletter-ul The Margins.
Ba chiar au găsit și o metodă de „tranzacționare” mai simplă, care să nu ducă la irosirea mâncării. Restaurantul vindea și cocă pentru blatul de pizza, cocă care putea fi apoi băgată înapoi în bucătărie pentru a face pizza, deci orice tranzacție reprezenta profit pur. Aplicația de livrări onora comenzile fără probleme.
Doordash este unul dintre cele mai mari servicii de livrare de mâncare din Statele Unite. Acesta a fost deja luat în vizor de către Uber, care ar putea să îl cumpere pentru a-și consolida serviciul Uber Eats (care recent a anunțat că va pleca din România). În spatele acestui startup este SoftBank, banca japoneză cu o prezență mare pe piața internațională de investiții.
De altfel, Doordash a avut venituri de 900 milioane de dolari în 2019, cu un deficit de 450 de milioane de dolari. Se pare că investitorii sunt dispuși să piardă foarte mulți bani pe astfel de servicii care par a fi de viitor pentru a construi obiceiurile de consum ale utilizatorilor, urmând ca apoi prețurile serviciilor să crească treptat pentru a ajunge la profit.