Integrată cu aplicația TikTok principală pentru utilizatorii din Statele Unite, dar oferită ca și aplicație separată pentru utilizatorii alte regiuni ale lumii, TikTok Now se răspândește cu repeziciune mai ales în rândul publicului tânăr, apărând ca o provocare unde spontaneitatea este cheia succesului.
Lansată pe 18 septembrie în 39 de țări, TikTok Now se numără deja printre primele 10 aplicații de socializare din lume, după numărul de utilizatori activi. Totodată, aplicația a intrat și în top 100 aplicații de mobil, după numărul de instalări.
Spre deosebire de alte platforme de socializare, TikTok Now nu dispune de o arhivă permanentă de clipuri și poze, conținutul acesteia fiind complet efemer, apărând mai degrabă ca un joc la care poți participa împreună cu prieteni și cunoscuși.
This is the TikTok Now app on-boarding.
Take a look: pic.twitter.com/YTsRenzkBv
— Matt Navarra (@MattNavarra) September 21, 2022
Odată instalată, aplicația îți declanșează în fiecare zi pe telefon un mesaj de notificare, solicitându-ți să faci o poză sau un clip video (maxim 10 secunde) pe care să-l distribui, respectând intervalul de timp alocat. Totodată, vei primi notificări și pentru postările distribuite de contactele tale, pe care însă nu le vei putea vedea decât dacă și tu participi după regulile „jocului”.
Spre comparație, rivalul BeReal pe care TikTok pare că îl plagiază permite doar postarea de poze, nu și conținut video. Momentan, ambele aplicații se bucură de succes și concurează umăr-la-umăr.
Pentru utilizatorii din SUA, TikTok Now apare ca un tab separat în aplicația TikTok, adăugat lângă feed-ul principal ”For You”. În schimb, pentru utilizatorii din alte regiuni ale lumii participarea la „experimentul” ByteDance, compania din spatele TikTok, presupune instalarea aplicații dedicate.
Aparent, Instagram și Snapchat lucrează la implementarea unor funcții similare în aplicațiile de mobil, dar s-ar părea că au pierdut deja startul acestei curse.