Spotify a debutat global daylist atât pentru utilizatorii gratuiți, cât și pentru cei premium.
Aceasta este o listă de redare personalizată, care se actualizează în funcție de obiceiurile de ascultare ale utilizatorului de-a lungul unei zile.
Daylist își face debutul pe plan mondial, după ce a fost inițial introdusă anul trecut în țările vorbitoare de limbă engleză. Acum, oferă suport pentru 14 limbi suplimentare, printre care se numără germana, franceza (Canada și Franța), spaniola (Spania și Mexic), italiana, araba, catalana, indoneziana, portugheza (Brazilia), japoneza, coreeana, polona și turca.
Lansarea inițială a avut loc în țări precum Statele Unite, Regatul Unit, Canada, Australia și Noua Zeelandă.
În martie anul acesta, funcția a fost extinsă în alte 65 de țări. Spotify face pasul final, aducând daylist în toate piețele unde serviciul este disponibil. După expansiunea din martie, 70% dintre utilizatorii ei revin săptămânal pentru a o accesa.
Accesibilitatea este un aspect cheie al noii funcții. Playlist-ul se află în secțiunea Made for You. Poate fi accesat și online, la adresa spotify.com/daylist, sau tastând „daylist” în bara de căutare din Spotify.
Un element distinctiv al acesteia este actualizarea dinamică a titlului și conținutului de-a lungul zilei. Ea poate include descrieri amuzante sau creative precum „90s rave rainforest late night”.
Pe site-ul oficial puteți găsi niște sfaturi utile pentru a va bucura la maximum de această funcție.
Tehnologia din spatele daylist se bazează pe analiza datelor privind genurile de nișă și microgenurile pe care utilizatorii le ascultă la anumite ore ale zilei. Este ajutată și de descrierile muzicale ale genului, tempo-ului, stării și altor trăsături ale pieselor oferite de inginerii de date ai Spotify.
Pentru a îmbunătăți experiența, utilizatorii au opțiunea de a salva o versiune specifică a playlist-ului care le place, adăugând-o la biblioteca lor personală.
Pașii de urmat sunt aceștia: click pe butonul cu trei puncte de pe platformă, selectați opțiunea “Adăugați la playlist”, apoi click pe “Playlist nou”.
În trimestrul al doilea al acestui an, Spotify a raportat 626 de milioane de utilizatori activi lunar, subestimând proiecțiile de 631 de milioane. În ciuda acestui aspect, extinderea daylist în toate cele 180 de piețe și în cele 14 limbi noi reprezintă un pas important pentru consolidarea poziției lor pe piața globală.