În luna martie a acestui an, Comisia Europeană i-a amendat pe cei de la Apple cu nu mai puțin de 1,8 miliarde de euro (1,95 miliarde de dolari) pentru “abuz din poziție dominantă” pe piața platformelor de streaming de muzică pentru iOS și iPadOS.
Mai exact, regulile impuse de Apple producătorilor de aplicații interziceau acestora direcționarea utilizatorilor către metode terțe de plată, din afara App Store, când vine vorba de achizițiile in-app de conținut, servicii sau abonamente. Dacă un astfel de scenariu ar fi fost posibil, aplicațiile în cauză ar putea evita plata comisionului de 30% încasat de Apple pentru toate tranzacțiile desfășurate prin App Store.
Plângerea inițială, de pe urma căreia a urmat investigația Comisiei Europene și amenda aplicată celor de la Apple, a venit încă din 2019, din partea companiei suedeze Spotify, unul dintre principalii jucători pe piața aplicațiilor dedicate de music streaming. Pe lângă amendă, acum Spotify are un nou motiv de bucurie, cei de la Apple fiind obligați să permită afișarea prețurilor “fără comision” în aplicațiile de iOS/iPadOS de acest tip, precum și a ofertelor promoționale.
Totuși, mai este mult până când utilizatorii de iPhone sau iPad vor beneficia de “transparență totală” din partea companiei din Cupertino, acum fiind permisă doar afișarea acestor informații în aplicații, nu și includerea unor link-uri de pe urma cărora să poată fi achiziționate respectivele servicii și/sau abonamente.
Dacă Spotify ar include astfel de link-uri, ar fi nevoiți să plătească celor de la Apple un comision de 27% din vânzările efectuate astfel, chiar dacă tranzacțiile nu s-ar desfășura prin App Store. Mai exact, Spotify are permisia de a-și îndemna utilizatorii să se aboneze prin intermediul site-ului său oficial, însă nu are voie să afișeze numele domeniului sau un link către acesta.
Pentru a putea descoperi prețurile la care se pot abona și ce beneficii oferă aceste subscripții, utilizatorii de Spotify de pe iOS și iPadOS pot accesa secțiunea de setări a aplicației Spotify, selecta “Account” și apoi “See available plans”.
Pentru a sărbători probabil această mică victorie obținută împotriva celor de la Apple, Spotify lansează o nouă ofertă promoțională pentru locuitorii Uniunii Europene, care primesc astfel trei luni perioadă de încercare gratuită a serviciului înainte să fie percepută prima plată.
Sursa: GSMArena.com