Uber începe afișarea de reclame în aplicație și chiar și în mașini, în timpul curselor

16.06.2023
Uber începe afișarea de reclame în aplicație și chiar și în mașini, în timpul curselor
Foto: Hepta

Uber a anunțat deja de ceva vreme că aplicațiile sale de mobil vor începe să afișeze reclame, însă acum știm și când va începe să o facă. Uber, Uber Eats și Drizly vor primi reclame în aplicație în SUA, pentru început chiar de săptămâna aceasta. Astfel, pe lângă faptul că plătești pentru toate serviciile de care beneficiezi prin intermediul aplicațiilor, acum Uber va putea să încaseze bani și de la diverse alte companii care vor afișa reclame pentru a fi vizualizate de utilizatorii săi.

Uber anunță că va începe să afișeze reclame în aplicațiile sale de mobil, pentru început în SUA

În România, Uber mai are prezență oficială doar prin intermediul aplicației de ride hailing principală, care poate fi folosită și pentru închirierea de trotinete. Uber Eats a plecat deja de câțiva ani din țară, iar Drizly, pentru comenzi de băuturi alcoolice, nu avem deloc. Astfel, nu ne putem aștepta să vedem decât reclame în aplicația Uber, cândva în viitor, când acest program va fi extins în afara SUA.

Uber spune că reclamele vor fi afișate în aplicație după ce comanzi o mașină, pe ecranul care indică timpul de așteptare. Aceste reclame vor avea o durată de maximum 90 de secunde și vor porni implicit cu sunetul oprit. În aplicațiile de comenzi, precum Uber Eats, vor fi afișate reclame după ce realizezi o comandă de mâncare, dar vor apărea și unele în rezultatele căutărilor.

Se pare că inclusiv în timpul curselor, clienții vor fi supuși reclamelor. Uber spune că în curând va instala tablete cu ecrane care vor afișa reclame în mașini. Acestea vor fi instalate însă în timp, oraș cu oraș, în fiecare țară. Și acest proces va fi unul de durată. Spre diferență de reclamele din aplicație, cele de pe tabletele din mașini vor avea sunetul pornit.

Reclamele se vor extinde și în alte regiuni

Planul este ca, după SUA, reclamele să apară în aplicațiile din Marea Britanie, Franța și Australia, iar mai apoi în alte regiuni spre sfârșitul acestui an.

Uber promite că nu va oferi datele utilizatorilor către clienții către care vând spațiu de reclamă și vei putea să optezi pentru a nu servi reclame „targetate”. Nu vei putea să scapi însă de reclame prin nicio metodă. Uber spune că utilizatorii vor avea în continuare acces la funcții precum mesagerie către șofer sau funcții de siguranță, chiar și în timpul redării reclamelor. Totuși, declarațiile pe care reprezentanții Uber le-au făcut către Wall Street Journal sunt cel puțin îngrijorătoare, chiar dacă reprezintă realitatea:

„Avem două minute din atenția ta. Știm cine ești, știm unde vrei să mergi, știm ce ai mâncat. Putem folosi aceste informații pentru a-ți livra o reclamă video țintită spre tine.”, a declarat Mark Grether, vice președinte și general manager al diviziei de advertising a Uber, pentru WSJ.

Pare să fie o perspectivă foarte cinică față de clienții care oricum plătesc pentru servicii. Afișarea de reclame nu vine cu o reducere a costurilor de utilizare a serviciilor, de exemplu, așa cum se întâmplă cu servicii precum Netflix, Disney+ sau Max, care oferă abonamente cu reclame mai ieftine.

sursa: WJS, via Engadget

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult