Elizabeth Laraki, fost designer la Google Maps, și-a exprimat recent nemulțumirea față de recentele actualizări ale aplicației, în special privind noua paletă de culori. Cu o experiență remarcabilă în design, lucrând anterior la dezvoltarea versiunii inițiale a Google Maps și conducând echipe de design la Facebook și YouTube, Laraki critică designul actual ca fiind mai puțin precis și mai îndepărtat de natura umană.
Laraki subliniază că noua schemă de culori a Google Maps pare mai rece și generată de computer, distanțându-se de aspectul familiar și accesibil al versiunilor anterioare. Mai mult, ea consideră că Google a ratat o oportunitate importantă de a simplifica și scala designul, accentuând necesitatea unei abordări mai eficiente și mai orientate către utilizator.
Unul dintre aspectele cheie ale criticii sale este supraîncărcarea vizuală a aplicației. Conform lui Laraki, hartă este umbrită de 11 elemente diferite – inclusiv o casetă de căutare, un slide pentru ultimele noutăți din zonă și o bară de navigație inferioară. Ea argumentează că această supraaglomerare de informații poate fi redusă semnificativ pentru a face harta mai utilă și mai ușor de navigat.
Propunerile lui Laraki pentru un design îmbunătățit includ păstrarea casetei de căutare și a barei inferioare, eliminând toate celelalte elemente de pe hartă. Ea sugerează ca funcțiile de căutare și direcții să rămână proeminente, iar straturile hărții (cum ar fi satelitul și traficul) să fie mutate în bara inferioară. De asemenea, sugerează ca opțiunile de explorare, precum restaurantele și stațiile de benzină, să fie integrate în bara de navigație inferioară și să se deschidă sub forma unor carduri. Spațiul suplimentar din bara inferioară ar putea fi folosit pentru opțiuni salvate, o opțiune „Mai multe” sau ar putea fi eliminat în totalitate.