WhatsApp lansează un nou serviciu adresat micilor întreprinzători care vor să-și vândă produsele prin intermediul platformei de socializare.
Atunci când contactezi sau ești contactat pe WhatsApp de reprezentantul unui business sau companie, în interfața aplicației de mobil ar putea apărea un nou buton Shopping, prin care vei putea un catalog cu serviciile/produsele oferite de acesta.
Similar platformei de cumpărături introdusă pe Instagram, noua secțiune e-commerce vine să ajute proprietarii de business-uri care vor să-și vândă produsele prin intermediul uneia dintre platformele de socializare deținute de Facebook. Numai că, în lipsa argumentului vizual oferit de Instagram, strategia de vânzare este orientată mai mult pe comunicarea directă client-vânzător.
Adăugată în ambele versiuni WhatsApp, pentru Android și iOS, noua secțiune de cumpărături funcționează și în direcția cumpărător-vânzător, permițând utilizatorilor să descopere liste de produse, cu opțiunea contactării directe a business-ului respectiv.
Totuși, în forma actuală, platforma de shopping nu permite cumpărarea directă a bunurilor pe WhatsApp, serviciul funcționând strict ca un catalog de produse. Astfel, vânzarea rămâne să fie realizată pe website-ul vânzătorului, sau altă platformă de vânzări.
WhatsApp lansează butonul de cumpărături pentru utilizatorii din întreaga lume, însă ar putea dura ceva timp până ce noul serviciu va fi disponibil pentru toată lumea. Pentru acomodarea sa, WhatsApp înlocuiește cele două butoane de apelare cu un buton unic, deservind ambele funcții (voce și apel video).