În contextul în care dezinformarea constituie o problemă pe multe platforme online, YouTube anunță noi măsuri pentru a îndruma utilizatorii către surse de știri credibile.
Prima inițiativă majoră este lansarea unui hub dedicat pentru știri, care va grupa materialele de la ”surse autorizate”, sub diverse formate: videoclipuri, transmisiuni live, podcast-uri și Shorts.
Scopul acestei pagini, potrivit YouTube, este de a ajuta utilizatorii să înțeleagă mai bine un subiect sau o știre, privind-o din mai multe perspective și aprofundând problema. Utilizatorii pot accesa această pagină dând clic pe un videoclip relevant marcat cu o pictogramă de ziar, fie pe pagina principală YouTube, fie în rezultatele căutărilor. YouTube a început deja implementarea acestei funcții pe dispozitive mobile în aproximativ 40 de țări și urmează să fie disponibilă și pe desktop și aplicații TV.
„Ne dorim ca această experiență actualizată să ajute telespectatorii să acceseze o varietate de voci credibile atunci când doresc să se informeze despre un subiect de actualitate”, au declarat Brandon Feldman, directorul YouTube pentru parteneriate de știri și civism, și Geoff Samek, director de management de produs pentru știri.
Pe lângă aceasta, YouTube a inițiat un program pentru a sprijini capacitatea organizațiilor de știri de a crea videoclipuri scurte. Programul Shorts Innovation for News vizează sprijinirea celor care au deja un istoric solid în publicarea știrilor lungi, dar care ar putea avea nevoie de resurse suplimentare pentru a-și îmbunătăți ofertele Shorts. În cadrul acestui program, YouTube va distribui fonduri de 1,6 milioane de dolari între peste 20 de organizații de știri din 10 țări.
În ciuda eforturilor recente, YouTube a avut probleme în trecut cu gestionarea dezinformării. Cu această nouă inițiativă, platforma speră să abordeze mai eficient aceste provocări, oferind în același timp utilizatorilor acces la informații de calitate.