Aproape trei sferturi din stațiile de încărcare pentru mașini electrice din Uniunea Europeană (UE) se găsesc în trei țări, potrivit unui studiu realizat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).
Astfel, 70% dintre punctele de încărcare se află în Olanda (66.665), Franța (45.751) și Germania (44.538). Aceste trei țări acoperă însă doar 23% din suprafața UE.
Asta înseamnă că pe restul de 77% din suprafață sunt doar 30% dintre stațiile de încărcare din Uniune. Pe locurile patru și cinci în clasamentul țărilor cu cele mai multe stații se situează Italia (13.073) și Suedia (10.370).
La polul opus se află: Cipru (70), Malta (96), Lituania (174), Bulgaria (194) și Grecia (275 de stații).
În România sunt, potrivit ACEA, 493 de puncte de încărcare (0,2% din totalul din UE), deși țara este de aroape șase ori mai mare decât Olanda.
State mai dezvoltate, precum Spania, au rămas, de asemenea, în urmă. În țara din Peninsula Iberică sunt doar 3,3% dintre stațiile existente la nivelul Uniunii.
Construcția de puncte de încărcare în zonele mai sărace trebuie accentuată pentru ca UE să poată, așa cum și-a propus, să interzică, începând cu anul 2035, vânzarea de noi automobile cu motoare cu ardere internă.
Sursa: ACEA
CITEȘTE ȘI:
Viitorul bateriilor pentru mașini electrice stă pe fundul oceanului?
Compania care a câștigat deja cursa mașinilor electrice, potrivit unui analist
Anul în care se vor vinde mai multe mașini electrice decât vehicule cu motoare cu combustie