O mașină Tesla fără șofer în spatele volanului a intrat într-un pom, ambii ocupanți pierzându-și viețile într-un accident cauzat de folosirea necorespunzătoare sistemului Autopilot.
Prezentat ca un ajutor în trafic, sistemul de condus autonom disponibil pe mașinile Tesla funcționează atât de bine pe anumite trasee încât unii șoferi navetiști au ajuns să se bazeze în mod excesiv pe acesta, găsind-uși tot felul de alte ocupații la volan, pe care îl ating doar atât cât să evite dezactivarea automată pe criterii de siguranță. Încrezători peste măsură în tehnologia modernă, unii șoferi au ales să ducă relaxarea și mai departe ațipind cu mâinile pe volan, păcălind sistemul rudimentar de verificare a atenției gândit de inginerii Tesla.
Tehnologii precum sistemul Autopilot și viitorul FSD (Full Self-Driving), sunt menite să prevină accidentele în trafic atribuite în principal erorilor umane. Din păcate, după cum demonstrează și cel mai recent accident fatal, factorul uman poate ridica o problemă și mai mare, cea a încrederii oarbe în tehnologiile Tesla pentru condus autonom.
O mașină Tesla Model S de fabricație 2019, care călătorea cu viteză mare pe o șosea aflată la nord de orașul american Houston a ratat o curbă ușoară, părăsind carosabilul și intrând într-o coliziune cu un copac. Incendiul izbucnit la bancul de acumulatori Li-ion, deteriorat în urma impactului foarte puternic, nu a putut fi controlat de pompierii ajunși la fața locului decât după patru ore, timp în care aceștia au consumat peste 110.000 litri de apă, încercând să stingă flăcările care reizbucneau spontan pe măsură ce alte celule Li-Ion explodau din cauza temperaturii înalte. Pompierii ar fi luat legătura inclusiv cu fabricantul Tesla încercând să afle dacă există o procedură anume de urmat pentru incendiile apărute la acumulatorii mașinilor electrice.
Din resturile calcinate ale autoturismului au fost ulterior recuperate două corpuri de bărbați, pozițiile lor în mașină indicând că niciunul nu s-ar fi aflat pe scaunul șoferului la momentul producerii accidentului.
Încă nu se știe cu certitudine dacă mașina funcționa în modul Autopilot sau FSD, dar incidentul arată cât de greșit sunt înțelese aceste sisteme de posesorii Tesla, care din necunoaștere sau teribilism ajung să-și pună viața în pericol.
Documentația și declarația oficială a Tesla insistă asupra faptului că ar trebui să existe întotdeauna cineva gata să preia controlul în orice moment, ceea ce presupune că cineva se află de fapt pe scaunul șoferului. În schimb, denumirea Full Self-Driving și modul în care tehnologia a fost promovată de-a lungul timpului sugerează contrariul, unii oameni înțelegând că se pot așeza pur și simplu la volan, în timp ce mașina se ocupă de restul.
În 2018 , poliția americană a tras pe dreapta posesorul unui Tesla Model S care, beat fiind, dormea la volan cu pilot automat activat. Mașina circula singură cu 110 km pe oră. În același an, șoferul unui Tesla Model S care a activat pilotul automat s-a izbit de un Ford Fiesta gol. Șoferul găsit vinovat pentru accident a dat în judecată Tesla pentru că l-a indus în eroare cu privire la faptul că mașina ar putea funcționa cu „intrări și supraveghere minime”.