Un producător auto a prezentat recent primul automobil electric echipat cu baterii Sodiu-Ion, o tehnologie care promite să revoluționeze industria.
Modelul, numit Hua Xianzi, este produs de o companie mixtă deținută în China de JAC Group și Volkswagen.
În majoritatea vehiculelor electrice actuale sunt folosite baterii Li-Ion, o tehnologie pe care o găsim și în smartphone-uri sau alte electronice. Aceste baterii, deși au densitate mare și durată lungă de viață, sunt scumpe și nu sunt prietenoase cu mediul înconjurător, deoarece conțin materiale dificil de extras sau de produs, precum cobaltul sau nichelul.
Bateriile Sodiu-Ion, pe de altă parte, sunt realizate din materiale ieftine care se găsesc din abundență. Acestea oferă performanțe comparabile cu cele ale tehnologiei Li-Ion când vine vorba de densitate a energiei, putere și timpi de încărcare. Acestea sunt considerate mai sigure și mai prietenoase cu mediul înconjurător, deoarece nu includ materiale toxice sau ușor inflamabile.
„Bateria Sodiu-Ion este stabilă, sigură și are un cost redus. Este o nouă oportunitate pentru dezvoltarea și popularizarea vehiculelor electrice”, a declarat Li Zhen, președintele Guoxuan, compania mixtă care produce mașina.
JAC Motors lucrează la astfel de baterii de mai mulți ani. Modelul Hua Xianzi folosește un pachet de 25 kWh, care oferă o autonomie maximă de 250 de km la o încărcare completă.
Citește și: Nu-i chiar Tesla Cybertruck, dar cel mai ieftin pick-up electric cu cabină dublă costă sub 3.000 de dolari
Compania auto a subliniat și faptul că mașinile cu baterii Sodiu-Ion pot opera la temperaturi extreme, cuprinse între -40 și 70 de grade Celsius.
Producția mașinii va începe în acest an. Prețul nu a fost încă anunțat, dar JAC Motors spune că va fi „competitiv”, similar cu al altor modele mid-range. Printre cei care a pre-comandat vehiculul se numără gigantul chinez din industria de ride-hailing Didi Chuxing.
Acesta nu este primul EV lansat de grupul chinez. JAC Motors produce astfel de modele încă din 2010. Până acuma vândut peste 200.000 de unități.
Compania este prezentă în 30 de țări și vrea să ajungă la o cotă de piață globală de 10%, pe sectorul EV, până în 2025.
Sursa: Brighter Side of News
Foto: Profimedia Images/Jacobs School of Engineering