Noua seria Audi Q4 aduce ceva mai mult decât un cockpit mai spațios, suporturi pentru pahare și stocare internă pentru aplicațiile instalate. Cel puțin în cazul noului crossover compact Audi Q4, fanii se aleg și cu o interfață HUD (head-up display) care încearcă să potrivească informațiile afișate direct pe parbriz cu situația reală din trafic.
Spre exemplu, vei putea vedea direct pe parbriz instrucțiunile pentru selectarea benzii de circulație la apropierea de intersecții, împreună cu detaliile uzuale privind viteza de deplasare, limita de viteză pe traseul respectiv și viteza setată pe tempomat.
Audi a dezvăluit marți interiorul noului Q4 e-tron, al cincilea vehicul electric din gama sa și parte a planului producătorului auto german de a lansa mai mult de 30 de vehicule electrice și hibrizi cu experiență conectată la internet, până în 2025. Audi Q4 e-tron este așteptat de ceva timp, prototipul acestuia apărând prima dată la Salonul Internațional de la Geneva din 2019.
Deși exteriorul versiunii de producție a modelului Q4 încă apare camuflat, ne putem face deja o impresie cu privire la dimensiunile acestuia și principalele atuuri prezentate la interior. Pe scurt, noul Audi Q4 este un SUV compact ceva mai mare, dar relativ scurt și cu ampatament de 2.77 metri – rezultând un aspect destul de robust. Cu toate acestea, interior măsoară 1.82 metri lungime, spațiul oferit fiind la nivelul unui SUV de clasă mare.
Interesant de punctat este că arhitectura interioară se bazează pe toolkit-ul de instrumente modulare dezvoltat de VW pentru vehicule electrice, așa numita platformă MEB. Introdus pentru prima dată de VW în anul 2016, sistemul a fost dezvoltat pentru a face mai eficientă și mai rentabilă producerea unei largi varietăți de vehicule electrice. Printre atuurile implementării regăsite pe modelul Q4 se număr un compartiment de stocare cu volum de 4.4 litri, două suporturi pentru pahare și un compartiment pentru smartphone prevăzut cu sistem de încărcare wireless și funcție de amplificare a semnalului GSM (opțional).
Adevăratele beneficii se regăsesc însă pe diversele ecrane, unul dintre acestea proiectând noua interfață AR direct pe suprafața parbrizului parțial reflectorizant. Parbrizul AR oferă un câmp vizual mai larg și animații mai precise și dinamice față de un parbriz HUD standard. Q4 e-tron va descompune informațiile afișate importante prin două secțiuni: una pentru detalii în timp real și una pentru realitate augmentată. Primul, care apare cu aproximativ 3 metri în fața șoferului, va afișa viteza de conducere, semnele de circulație, sistemul de asistare și simbolurile de navigație ca afișaje statice. La secțiunea AR, șoferul va percepe simbolurile plutitoare la aproximativ 10 metri distanță. Acestea vor afișa informații cum ar fi avertismentele pentru părăsirea benzii de circulație, suprapuse cu o linie roșie suprapusă peste marcajul benzii reale și o bandă colorată peste o mașină activă care conduce în față, dacă este activă funcția cruise control.
Cu secțiunea AR, șoferul va percepe simbolurile plutitoare la aproximativ 10 metri distanță. Acestea vor afișa informații cum ar fi avertismentele de ieșire a benzii care suprapun o linie roșie pe marcajul benzii reale și o bandă colorată peste o mașină activă care conduce în față când este în controlul automat al vitezei de croazieră.
„Afișajele head-up nu sunt noi”, afirmă Audi. „Acest lucru duce câmpul vizual mai departe, astfel încât să permită o utilizare mai activă.”
Sistemul AR va afișa, de asemenea, informații de navigare. Audi numește săgețile care se întorc „drone”, probabil pentru că săgețile zboară înainte când avansezi față de reperul prezentat și apoi dispar, reapărând înainte de următorul punct de acțiune. Când șoferul se apropie de o intersecție, „drona” anunță virajul înainte de a ghida șoferul pe traseul respectiv.
În ceea ce privește software-ul, unitatea de procesare a Q4 e-tron, numită AR Creator, preia date brute de pe camera frontală a mașinii, senzor radar și navigare GPS pentru a reda simbolurile afișate la o rată de 60 de cadre pe secundă și a le adapta la mediul înconjurător.
Noul Q4 e-tron va dispune, de asemenea, de control vocal bazat pe limbaj natural, activat folosind expresia „Hey Audi”. Aparent, mașina va elimina butoanele fizice de pe volan, în favoarea celor sensibile la atingere, simulând răspunsul la apăsare cu ajutorul unui sistem de tip haptic feedback.