Încă la stadiu experimental, vehiculele auto-ghidate trimise de Google pe drumurile publice nu sunt scutite de accidente de circulaţie, fiind până acum implicate în 11 coliziuni minore despre care inginerii companiei afirmă că au fost cauzate de ceilalţi participanţi la trafic, sistemul computerizat fiind mult mai precis şi puţin predispus la erori decât orice şofer uman.
Potrivit raportului publicat de Google, până acum s-au produs două tamponări din spate, două atingeri din lateral şi o atingere frontală cu un autoturism pătruns pe culoarea roşie a semaforului, ştergând doar partea din faţă a vehiculului ce a frânat la semnalul dat de senzorii laterali. În concluzia raportului, Google evidenţiază precizia sistemului bazat pe algoritmi şi senzori avansaţi, care din punct de vedere statistic este mult mai puţin predispus la a cauza accidente decât un şofer în carne şi oase, neatent şi uneori obosit. În plus, sistemul capabil de învăţare observă în permanenţă predispoziţiile oamenilor la a comite greşeli în trafic, îmbunătăţind automat algoritmii folosiţi pentru a creşte siguranţa oferită pasagerilor şi pietoni deopotrivă.
Presupunând că statisticile publicate sunt corecte, rezultatele bune obţinute până acum dau un plus de încredere pentru folosirea vehiculelor autonome, propuse ca alternativă mai sigură pentru autoturismele tradiţionale.
Rămâne de văzut cum se vor descurca aceste autoturisme controlate de calculator în faţa impredictibilităţii umane. Este greu de crezut că un sistem computerizat poate duplica până şi intuiţia unui şofer experimentat, spre exemplu capabil să recunoască predispoziţia unui pieton neatent de a pătrunde pe carosabil prin loc nepermis, sau intui situaţiile periculoase care pot apărea în traficul bucureştean la ore de vârf.