În lipsa unor parteneri din industria auto care să arate suficient interes, Google şi-ar putea asuma integral rolul producerii primului autoturism de serie capabil să funcţioneze în mod autonom, condus de un sistem computerizat ce ţine loc de şofer.
Potrivit informaţilor obţinute de un fost reporter al publicaţiei Wall Street Journal, Google a purtat în ultimele zile negocieri cu reprezentanţi ai IBM şi Continental, pe tema formării unei alianţe ce are ca scop producerea de autoturisme echipate cu o variantă pentru uz comercial a sistemului de condus autonom dezvoltat de Google.
Aceeaşi sursă precizează că discuţiile sunt doar ultimele dintr-un şir mai lung de negocieri eşuate, purtate cu reprezentanţi ai unor fabricanţi de autoturisme cu renume mondial. Aparent, justificarea dată de Mercedes, Audi şi alţi fabricanţi pentru refuzul de a produce autoturisme care se pot conduce singure este pasiunea pentru şofat a clienţilor care le cumpără. Altfel spus, majoritatea celor care achiziţionează un autoturism o fac din dorinţa de a-l conduce personal şi nu sunt dispuşi să cedeze acest rol unui sistem computerizat.
Chiar şi confruntaţi cu această perspectivă, oficialii Google nu se dau bătuţi şi ţintesc spre companiile de transport în comun, propunând pentru început realizarea unei flote de taxi-uri robotizate, capabile să transporte navetişti pe rute pre-stabilite către serviciu.