Rezultat al unei colaborări dintre BMW şi Toyota ce datează din anul 2013, platforma i Hydrogen NEXT combină un sistem de propulsie electrică şi tehnologia Fuel Cell, înlocuind acumulatorii Li-ion cu rezervoare conţinând hidrogen presurizat. Bazată pe trenul de rulare al actualei serii BMW X5, platforma i Hydrogen NEXT va debuta începând cu anul 2022 pe o selecţie restrânsă de vehicule.
„Pe termen lung , tehnologia celulelor de combustibil cu hidrogen ar putea deveni al patrulea pilon al portofoliului nostru de motorizări”, a spus Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de administraţie al BMW AG, Cercetare şi Dezvoltare. „Modelele noastre din BMW X-series ar putea oferi candidaţi foarte potriviţi pentru planul nostru.”
În viitorul nu prea îndepărtat, clienţii BMW vor putea alege între patru sisteme de propulsie: combustie internă, plug-in hibrid, electric şi electric alimentat prin tehnologia hydrogen fuel cell. Provocarea constă în păstrarea dinamicii tipice de conducere pentru care vehiculele BMW sunt apreciate de consumatori, iar platforma BMW i Hydrogen NEXT pare să fie o soluţie potrivită.
Tehnologia hydrogen fuel cell poate genera până la 170 de cai putere (125 kW) de energie electrică, exploatând reacţia chimică dintre hidrogen şi oxigen. Vehiculele vor fi echipate cu motorizare BMW eDrive de a cincea generaţie, care va debuta în viitoarea BMW iX3 EV.
Ajutat şi cu un acumulator Li-ion poziţionat deasupra motorului electric, sistemul va putea atinge pe termen scurt o putere combinată de 374 cai putere.
Comparat cu propulsia electrică bazată exclusiv pe acumulatori Li-ion, tehnologia hydrogen fuel cell oferă avantajul realimentării rapide şi greutate mai redusă, buteliile proiectate să suporte o presiune de 700 bari stocând doar aproximativ 6Kg de hidrogen presurizat. Rămâne doar de văzut cum se transpune asta în autonomie şi vehiculele electrice convenţionale suferind la acest capitol.
„Alimentarea durează doar trei până la patru minute, iar acest lucru garantează o distanţă lungă, indiferent de condiţiile meteorologice”, a declarat Jürgen Guldner, vicepreşedinte al Tehnologiei şi Proiectelor Vehiculelor cu Hidrogen Combustibil la BMW Group.
Un alt aspect de lămurit este costul realimentării, unul dintre motivele pentru care tehnologia hydrogen fuel cell a pierdut teren în faţa celei pur-electrice fiind ineficienţa procesului de generare şi stocare a hidrogenului presurizat.
De asemenea, BMW este implicat în proiectul de cercetare BRYSON, în alianţă cu Universitatea de Ştiinţe Aplicate din München, Leichtbauzentrum Sachsen GmbH, Universitatea Tehnică din Dresda şi WELA Handelsgesellschaft mbH vizând dezvoltarea de noi rezervoare pentru stocarea presurizată a hidrogenului, mai compacte şi uşoare decât cele folosite în trecut. Proiectul îşi propune să dezvolte soluţii de depozitare cu un design plat, compatibil cu arhitecturi universale de vehicule.
BMW promite să lanseze 25 de noi modele de vehicule bazate pe platforma i Hydrogen NEXT, până în anul 2023, dintre care 12 vor fi vehicule complet electrice.