Urmând experimentului făcut cu modelul i3, BMW a decis să renunțe la designul excentric în favoarea unuia pe care orice iubitor de BMW îl va recunoaște și îndrăgi imediat, prezentând SUV-ul iX3 ca pe o variată integral electrică a modelului X3 deja lansat.
Punând accentul pe latura practică, BMW iX3 este și prima mașină BMW cu autonomie de peste 200 mile (320 kilometri). Astfel, noul SUV fabricat în China și livrat inclusiv pentru piețele europene conturează o alternativă credibilă la modelul X3 în variantă cu motor termic.
Introdus prima dată în anul 2014, SUV-ul BMW X3 oferă o bază solidă pentru noul iX3, multe dintre dotările sale fiind preluate ca atare, oferind viitorilor posesori tot confortul pe care au ajunsă să îl aștepte de la o mașină cu preț de 68 mii de euro la echiparea de bază.
Comparat cu modelul i3, noul model renunță la multe din optimizările aduse pentru eficiență, caracterizate drept ciudățenii de criticii BMW i3. Aspecte precum înlocuirea tablei cu material compozit mai ușor și roțile înguste optimizate pentru rezistență redusă la înaintare au fost abandonate, iX3 apărând ca un SUV BMW convențional.
Totuși, pierderea de eficiență trebuia compensată cumva, BMW reușind să strecoare în șasiul proiectat inițial pentru motoare termice atât sistemul de propulsie electrică, dar și un acumulator de 80 kWhr, certificat sub rigorile standardului european WLTP pentru o autonomie reală de 458 km.
BMW iX3 vine echipat cu propulsie față, motorul cu putere de 210 KW (286 cai putere) oferind un timp de accelerație 0-100 Km/h de 6.8 secunde. În realitate, performanțele resimțite sunt și mai impresionante, motorul electric oferind scalare aproape complet liniară a puterii de accelerație, fără ineficiențele unei cutii de viteze sau constrângerile plajelor de turație la care funcționează motoarele termice.
Fără zgomotul caracteristic motoarelor pe benzină sau motorină, SUV-urile BMW iX3 sunt aproape complet silențioase, înăuntru și în afara autovehiculului. Din acest motiv, legislația europeană obligă producătorii de vehicule electrice să prevadă generatoare de zgomot auxiliare, care să alerteze pietonii de apropierea unei mașini electrice. În cazul de față, modelul iX3 vine cu un set personalizat de tonuri de alertare, create de celebrul artist Hans Zimmer. Din fericire, la fel ca sistemul start-stop prezent pe majoritatea mașinilor moderne prevăzute cu propulsie termică, generatorul de zgomot echipat pe modelul BMW iX3 poate fi oprit cu o simplă apăsare de buton. Însă din motive de siguranță, această funcționalitate este reactivată automat la fiecare pornire a mașinii.
BMW va începe să livreze comenzile primite pentru SUV-ul electric iX3 înainte de finalul acestui an.