BMW obişnuieşte să facă lucrurile diferit faţă de alţi producători de maşini. În timp ce majoritatea companiilor din industrie integrează de câţiva ani în sistemele de infotainment funcţionalitate Apple CarPlay şi Android Auto ca dotare standard, producătorul german preferă să ceară bani în plus pentru activarea funcţiei, în ciuda faptului că vorbim despre o simplă funcţie software, nu hardware. De curând, compania a anunţat faptul că va oferi pe lângă plata unei sume care să activeze şi posibilitatea de a plăti pe bază de abonament pentru această capabilitate.
Până în prezent, BMW cerea 300 de dolari/euro pentru activarea capabilităţii CarPlay în sistemul ConnectedDrive pentru a funcţiona cu telefoanele Apple. Astfel, poţi avea acces la aplicaţiile de navigaţie, la mesajele şi conţinutul de pe telefon direct de pe ecranul maşinii. De acum însă, cei care nu vor să plătească această sumă, pot opta pentru a folosi funcţia pe bază de abonament anual. Pentru 80 de dolari/euro pe an, BMW te va lăsa să îţi conectezi telefonul la maşină, primul an fiind gratuit. Plata „lifetime” de 300 de dolari s-a transformat însă într-un abonament pe 20 de ani (240 luni).
Este curios însă motivul pentru care BMW cere această taxă. Banii ceruţi sunt prea puţini pentru a face vreo diferenţă în conturile bancare ale producătorului, iar standardul în industrie este ca această funcţie să fie gratuită, sau inclusă în pachetul de infotainment. Mai mult, nu este tocmai clar de ce BMW nu activează şi funcţionalitate Android Auto pe maşinile sale, fiind unul dintre puţinii producători care oferă doar conectivitate la dispozitivele produse de Apple, nu şi la alte modele de smartphone.
Compania a anunţat de curând că plănuieşte să integreze funcţionalitate Google Assistant şi Amazon Alexa în maşinile sale, însă nu este clar dacă aceste funcţii vor fi gratuite sau vor fi integrate într-un abonament.