Îndelung testate pe drumurile publice, vehiculele controlate de calculator încep să-şi facă simţită prezenţa şi pe şantiere, transportând materiale de construcţie şi alte provizii la orice oră din zi şi din noapte, fără nevoie de odihnă sau pretenţii salariale.
Inspirat de vehiculele Google fără şofer, primul camion complet autonom este pregătit deja să intre în exploatare. Produs de Pennsylvania company Royal Truck & Equipment în cadrul unui program pilot finanţat de autorităţi, utilajul nu necesită prezenţa unui şofer şi poate acoperi diverse rute prestabilite fără a incomoda traficul auto. Potrivit companiei producătoare, camioanele pot fi controlate în trei moduri distincte: folosind sistemul de navigare GPS pentru parcurgerea unui traseu predefinit, control prin telecomandă pentru executarea de manevre precise sub supraveghere vizuală directă, respectiv integrare într-o coloană de vehicule programate să urmărească un vehicul fruntaş.
Deoarece accidentele de circulaţie cauzate de şoferi care se izbesc de vehiculele companiilor de drumuri sunt frecvente pe autostrăzile din Statele Unite, compania producătoare a decis să echipeze viitoarea flotă de camioane fără şofer cu bariere de atenuare a impactului. Aparent, tocmai aceste bariere sunt motivul pentru care s-a decis trecerea la un sistem de control fără şofer. Apreciate pentru faptul că protejează atât vieţile şoferilor ghinionişti, cât şi pe cele ale muncitorilor, barierele de atenuare a impactului pun însă în pericol tocmai viaţa şoferului de camion, dacă acesta se află în vehicul la momentul producerii unui accident.
Potrivit companiei producătoare, primele camioane fără şofer vor intra în serviciu până la finalul acestui an, sprijinind activităţile de mentenanţă şi construcţia de autostrăzi de pe teritoriul statului Florida.