Într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, autoturismele autonome ne-ar putea transforma pe toţi în simpli pasageri, rolul şoferului fiind delegat unui computer de bord dotat cu senzori de drum şi aflat în permanentă comunicare cu celelalte autoturisme. Potenţial, mult mai sigure decât cele actuale, autoturismele complet autonome ar putea însă readuce în centrul atenţiei problema răului de maşină, de care mulţi dintre noi nu scăpăm decât atunci când de aflăm în scaunul şoferului.
Teoretic, fără grija condusului ne vom putea ocupa de alte activităţi mai relaxante, cum ar fi lectura unei cărţi sau vizionarea unui film. Însă în practică, pentru unii şoferi experienţa călătoriei în postura de pasager este asociată cu transpiraţii reci, ameţeală şi stări de vomă, de care nu pot scăpa decât părăsind autoturismul. Potrivit studiului publicat de Institutul de Cercetare U-M Transportation, analizând datele colectate de pe teritoriul a şase ţări – Statele Unite, India, China, Japonia, Marea Britanie şi Australia – aproximativ o treime dintre cei 3200 respondenţi şi-ar petrece timpul practicând cel puţin una din activităţile asociate cu răul de maşină (citit, compunerea mesajelor SMS, vizionarea de filme, etc.). Astfel, potrivit estimărilor, circa 6-12% dintre pasageri ar putea resimţi o stare de rău la folosirea autoturismelor autonome.
Din fericire rezolvarea ar putea să fie destul de simplă, constând în suplimentarea câmpului de vizibilitate către exterior, prevenind astfel confuzia simţurilor cu informaţii contradictorii (ex, senzaţia de mişcare indusă de urechea internă şi staţionarea aparentă dată de fixarea privirii pe obiecte din interiorul autoturismului). În loc de echiparea autoturismelor cu geamuri supradimensionate (fapt ce ar prezenta riscuri pentru siguranţa pasagerilor), Mercedes vine cu propunerea montării unor ecrane suplimentare în autoturism, conectate la camere video instalate la exterior, care să ajute la păstrarea contactului cu mediul exterior.
Tot pentru prevenirea apariţiei răului de maşină, producătorii auto sunt încurajaţi să echipeze autoturismele cu scaune mai rigide, care să nu inducă oscilaţii suplimentare ale capului, respectiv ecrane montante astfel încât să încurajeze privitul în faţă.