Chiar dacă există multe companii care lucrează la dezvoltarea de tehnologii care să permită condusul autonom, Tesla iese cel mai mult în evidență datorită faptului că dorește să ofere un astfel de sistem pe toate mașinile pe care le-a vândut până acum. Soluția propusă de compania lui Elon Musk este să folosească în principal camere video pentru detecția participanților la trafic și obstacolelor și să folosească tehnologie cu AI pentru a conduce mașina în siguranță. Se pare însă că alți concurenți din piață nu sunt de acord cu această strategie, CEO-ul Waymo, compania de mașini autonome de la Google spunând despre Elon Musk că nu așa funcționează aceste tehnologii.
Elon Musk a ieșit de multe ori în public și a vorbit despre faptul că tehnologiile concurente, precum cele de la Waymo, care folosesc tehnologii scumpe și prea complexe, precum LiDAR, nu vor avea succes pe termen lung. Acesta spune că un radar obișnuit, folosit pentru detecția obstacolelor sau pietonilor și camerele video sunt de ajuns pentru a dezvolta un sistem de condus autonom. John Krafcik de la Waymo este însă de altă părere, spunând exact opusul și că sistemul Tesla nu va fi niciodată complet funcțional:
„Pentru noi, Tesla nu este deloc un concurent. Noi producem un sistem complet autonom de condus. Tesla este un producător de mașini care dezvoltă un sistem foarte bun de condus asistat. Este greșit să crezi că poți continua să dezvolți un sistem care te asistă în condus și că într-o zi acesta va deveni prin magie un sistem de condus autonom. În termeni de robustețe și acuratețe, de exemplu, senzorii noștri sunt de câteva ori mai buni decât ce vedem pe drumuri de la alți producători.”, a declarat Krafcik pentru revista Manger din Germania.
În timp ce CEO-ul Waymo are astfel de poziții publice, Elon Musk este foarte încrezător în sistemul Full Self-Driving de pe Tesla. Compania sa a lansat o versiune beta a sistemului pentru câțiva clienți care l-au cumpărat în avans încă din octombrie, iar acesta este programat pentru o lansare la scara larga în 2021. Totuși, termenele anunțate anterior de Elon Musk nu sunt întotdeauna realiste. Inițial, pachetele Autopilot și Full Self-Driving au intrat la vânzare în 2016, cu termen de lansare în 2018, însă abia în 2020 sistemul de condus autonom a ajuns la o mână de utilizatori.
sursa: Manager, via Ars Technica