Calitatea construcției mașinilor Tesla nu a fost niciodată una ridicată, producătorul american fiind deseori criticat pentru felul în care mașinile sunt asamblate, fără o atenție specială. Multe componente ale caroseriei sunt aliniate incorect, iar Model 3 are chiar și o problemă de design care permite apei să curgă în portbagaj atunci când plouă. Totuși, compania a intrat în atenția autorităților americane pentru calitatea construcției abia recent abia, după ce câțiva clienți au raportat că au rămas cu volanele în mână.
NHTSA a primit cel puțin două rapoarte din partea clienților Tesla că mașinile lor Model Y au o problemă cu volanul. Se pare că aceasta se poate desprinde în timpul mersului. Nu doar că acesta nu stă fix, dar poate să iasă complet de pe axul pe care ar trebui să fie montat. Astfel, autoritățile americane au pornit o investigație care se aplică unui număr de 120.000 de vehicule.
Se pare că cele două mașini raportate cu probleme au fost livrate fără șurubul necesar pentru a ține volanul montat pe poziție. Mașinile erau relativ noi, iar NHTSA analizează acum cele două incidente pentru a decide dacă este necesar să oblige Tesla să cheme în service toate mașinile din respectiva serie pentru a fi verificate și reparate în cazul în care acest lucru este necesar.
@elonmusk @TeslaOwnersWW @BLKMDL3 Family was excited to receive Tesla Y delivery on 1/24/2023. Was driving on highway and all the sudden steering wheel fall off, was lucky enough there was no car behind and I was able to pull on devider #SafetyFirst #Fixit #TeslaModelY #help pic.twitter.com/4UMokFA2cv
— Prerak & Neha Patel (@preneh24) January 30, 2023
Mai ciudat este că într-unul dintre cazuri, Tesla a cerut clientului plata a 103 dolari pentru a repara acest defect, inițial. Ulterior, compania s-a răzgândit și nu a mai fost nevoie de plată la service.
Tesla este una dintre companiile care se confruntă des cu investigații și rapoarte din partea autorităților din SUA. Recent, compania a trebuit să modifice software-ul de condus autonom pentru a corecta un comportament necorespunzător al mașinilor în trafic. În acel caz, 360.000 de vehicule erau afectate de problemă. Totuși, situația a putut fi rezolvată cu un update de software. În cazul volanelor „zburătoare”, este neapărată nevoie de intervenție la un service autorizat.
sursa: The Verge