Mulți analiști au spus că mașinile electrice vor ajunge să coste la fel ca cele tradiționale când costul bateriilor va fi de 100 dolari/kWh (kilowatt pe oră). Cercetările recente arată, însă, că nivelul necesar este unul mult mai ambițios: 60 de dolari/kWh.
Tesla și Volkswagen au discutat deja pentru a colabora pentru a reduce costul bateriilor, care reprezintă cele mai scumpe componente din vehiculele electrice.
Înzestrate cu astfel de baterii, mașinile electrice vor avea un cost de deținere de 26 cenți/milă (1 milă = 1.609,3 m), față de 27 cenți/milă cât este în cazul vehiculelor cu motoare cu ardere internă, potrivit lui Dave Howell, reprezentant al Departamentului Energiei din SUA.
Citește și: Aliatul găsit de companiile petroliere în încercarea de a încetini adopția mașinilor electrice
În urmă cu câțiva ani atingerea obiectivului de 100 dolari/kWh părea ceva imposibil. Pragul a fost deja atins pe segmentul de autobuze, în China.
Firma de cercetare Wood Mackenzie estimează că pragul de 100 de dolari/kWh va fi atins, la nivel de industrie, în 2024. În 2020, costul s-a situat la 137 dolari/kWh, potrivit Bloomberg New Energy Finance.
Prețurile mașinilor electrice vor scădea pe măsură ce noile zăcăminte de minerale folosite în construcția bateriilor vor fi exploatate, iar industria de reciclare a acumulatorilor auto se va dezvolta.
Germania a anunțat că a descoperit rezerve semnificative de Litiu sub fluviul Rin. Acestea sunt suficiente pentru construcția de baterii pentru 400 de milioane de automobile electrice, potrivit estimărilor. În acest moment, doar aproximativ 5% din bateriile uzate de pe mașinile electrice sunt reciclate.
Sursa: Green Car Reports