Tesla are concurență serioasă în China, unde există producători cunoscuți de automobile electrice, printre care Nio, Xpeng și BYD. Dar „coșmarul” companiei americane îl reprezintă un mic vehicul de oraș, produs de SAIC-GM-Wuling Automobile, o asociere între gigantul american General Motors și constructorul auto local SAIC.
Hongguang MINI EV costă echivalentul a 4.800 de dolari și este un mare succes în China, cea mai mare piață pentru vehiculele electrice. „O mulțime de clienți nu au nevoie de nimic extravagant, iar naveta este tot ceea ce cer de la o mașină”, a declarat Yale Zhang, fondatorul AutoForesight, o firmă de consultanță din Shanghai.
MINI EV este disponibil în trei versiuni, cu prețuri cuprinse între 4.104 și 5.530 de dolari și autonomie de 120-170 km.
Cu scaunele din spate rabatate, vehiculul oferă în spate un spațiu de stocare cu un volum de 741 de litri. Viteza maximă pe care o poate atinge mașina este de 100 km/h.
Deoarece vehiculul are o autonomie de mai puțin de 250 km, cei care cumpără Hongguang MINI EV nu primesc subvenții de la guvern.
Modelul are succes deoarce este o alternativă la alte vehicule electrice mici, cu viteză redusă – precum mașini care nu necesită permis de conducere, biciclete și triciclete – care sunt foarte populare în China. În 2018 au fost produse în statul asiatic 45,4 milioane de astfel de vehicule, care se numesc LSEV (low-speed electric vehicles/vehicule electrice de viteză mică). Multe din acestea folosesc baterii periculoase, cu plumb.
Un LSEV popular este Changli Nemeca, care costă doar 930 de dolari și poate fi comandat doar pe internet.
Pentru a contracara cu noile mașini electrice tot mai ieftine, Tesla plănuiește să lanseze un model de 25.000 de dolari peste aproximativ trei ani.
Sursa: Bloomberg Quint