Criza de semiconductori a dus la multe întârzieri în domeniul auto, însă mai mulți producători încep acum să livreze mașini fără anumite componente. După ce BMW a anunțat că anumite modele de mașini nu vor mai fi echipate cu touchscreen, din lipsa componentelor necesare, Tesla a început să livreze acum mașini care încă au găurile la bord pentru mufe USB, însă acestea nu sunt instalate. Ba chiar unii clienți se plâng și de lipsa încărcătoarelor wireless pentru telefon.
În timp ce unii dintre clienți spun că au fost avertizați în avans, unii descoperă faptul că mașinile lor nu au mufe USB în față, sau în spate, sau deloc, în timp ce alții nu primesc nici măcar încărcătorul wireless pentru smartphone de pe consola centrală. Se pare că lipsa stocurilor pentru aceste componente a dus la decizia de a livra mașinile în stadiu nefinalizat, pentru a evita eventuale întârzieri. Din fericire, spre diferență de BMW, care elimină complet funcția de touch de pe ecranele mașinilor sale afectate, Tesla oferă posibilitatea de a instala mai târziu aceste componente.
Conform clienților care au primit mașinile, aceștia vor putea face o programare în service în luna decembrie, pentru a primi și restul de funcții ale mașinii. De altfel, aceasta nu este prima dată când Tesla elimină componente din cauza lipsei de componente. Opțiunea de suport lombar din scaunele din față a fost eliminată, de exemplu, de curând. Aceeași decizie a fost luată și de BMW.
Decizia de a livra mașinile în această stare este legată cel mai probabil de întârzierile în livrări care ar putea apărea așteptând componentele. Multe fabrici de mașini din lume, inclusiv fabrica Dacia din România, au oprit producția temporar atunci când anumite componente nu erau disponibile pentru asamblare.
Presa din SUA spune că Tesla nu mai răspunde la mesaje de ceva vreme, fiind suspiciuni despre închiderea diviziei de PR. Astfel, nu avem informații pe căi oficiale despre această situație, ci doar declarații ale clienților, raportate de către Elektrek.