Pick-up-urile electrice pierd mult din autonomie atunci când sunt încărcate la capacitate maximă.
American Automobile Association (AAA) a testat recent versiunea electrică a celui mai vândut vehicul din SUA, Ford-150.
Organizația a folosit, în experiment, versiunea Platinum a F-150 Lightning, cu pachet de baterii cu capacitate de 131 kWh.
Potrivit AAA, F-150 Lightning pierde un sfert din autonomie atunci când transportă o încărcătură de 635 de kilograme. Greutatea maximă suportată în benă de această versiune este de aproape 700 de kg.
Citește și: Un nou studiu arată cât țin, de fapt, bateriile de mașini electrice
AAA nu a reușit să atingă, cu mașina goală, autonomia maximă de 483 de kilometri, după standardele EPA, anunțată de Ford. Testele au arătat că vehiculul nu poate călători, cu bateriile încărcate complet, mai mult de 448 de kilometri.
Cu saci de nisip cu o greutate de 635 de kilograme transportați în mașină, autonomia maximă a scăzut la 338 de km.
Ford susține că F-150 Lightning poate transporta 1.000 de kilograme în versiunea cu baterie Standard-Range (cu pachet de baterii de 98 kWh) și 885 de kilograme în varianta Long-Range (cu pachet de baterii de 131 kWh). Aceste greutăți pot fi, însă, susținute doar de varianta Pro Trim.
Sursa: The Verge
Citește și: STUDIU: Creșterea explozivă a pieței mașinilor electrice, în cifre