La mașina tradițională faci revizia an de an. Ce întreținere periodică necesită automobilele electrice?

21.08.2023
La mașina tradițională faci revizia an de an. Ce întreținere periodică necesită automobilele electrice?
Foto: Shutterstock

Posesorii de automobile cu motoare termice care au grijă de vehiculele lor le fac revizia în fiecare an sau la 10-15.000 de km. Vehiculele electrice, pe de altă parte, nu au nevoie de schimburi de ulei, de bujii noi sau curele.

EV-urile au, însă, nevoie de asemenea de întreținere periodică.

Cel mai important aspect, poate, la aceste vehicule, mai grele decât cele convenționale, este rotația anvelopelor. Având greutate mai mare, pneurile sunt uzate mai repede. Ideal ar fi ca anvelopele de pe față să fie schimbate cu cele de pe spate la fiecare șase luni. De asemenea, anvelopele trebuie schimbate mai des cu unele noi decât în cazul vehiculelor cu motoare termice.

Deși nu folosesc ulei de motor, mașinile electric e dispun de alte lichide la care șoferii trebuie să fie atenți. Unul dintre acestea este lichidul de frână. Acesta trebuie completat, în caz de nevoie, dar și înlocuit după o anumită perioadă. Sistemul de frânare de pe aceste vehicule este solicitat mai mult, din cauza greutății lor mai mari. Experții de la compania Liqui Moly recomandă schimbarea lichidului la fiecare doi ani.

Citește și: Producător de EV-uri dintr-un stat comunist (nu China), mai valoros decât Ford și GM la un loc

Trebuie înlocuit, de asemenea, anual filtrul de polen, ca și la mașinile tradiționale.

Per total, întreținerea automobilelor electrice costă mai puțin decât cea a vehiculelor cu motoare cu ardere internă. Acestea nu au nevoie de transmisie nouă după un anumit număr de kilometri și nici de sisteme de evacuare a gazelor noi.

Un studiu realizat de reputata organizație Consumer Reports din SUA arăta că posesorii de mașini electrice dădeau, în medie, pe întreținerea acestora, jumătate din banii pe care îi cheltuiau cei care dețineau vehicule cu motoare cu ardere internă.

„Vehiculele electrice pur și simplu nu au nevoie de atâta întreținere ca cele cu motoare cu ardere internă și chiar dacă reparațiile nu sunt neapărat mai ieftine, acestea sunt necesare mai rar”, a declarat Chris Harto, analist senior la Consumer Reports, responsabil cu transporturile.

Sursa: InsideEVs

 

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult