Două mărci auto europene, Mercedes-Benz și Cupra, au anunțat că intenționează să devină integral electrice până în 2030, dar Dacia nu se grăbește.
Compania din România va deveni integral electrică doar atunci când va fi nevoită, potrivit directorului de vânzări și marketing Xavier Martinet. Dacia nu se grăbește să introducă nici modele hybrid sau PHEV (plug-in hybrid).
„Întrebarea nu este tehnică, deoarece putem pune acea tehnologie în mașinile noastre, avem această tehnologie [hybrid] pe Clio și Captur și o putem pune pe Jogger și Sandero mâine”, a explicat Martinet. Ambele mașini folosesc platforma CMF-B, care acceptă motoare hybrid și PHEV.
Reprezentantul Dacia spune, însă, că acestea nu vor ajunge pe modelele de mașini produse la Mioveni pe termen scurt și mediu din rațiuni de costuri.
„Întrebarea este una economică. Sunt clienții pregătiți să plătească 3.000 – 4.000 de euro în plus pentru un hybrid când pot cumpăra versiunea pe benzină sau gaz, care costă cu doar câteva sute de euro mai mult și care se încadrează în standardele de emisii?”, a continuat el.
Este greu de estimat dacă decizia Dacia este corectă sau nu. Mari companii auto din Europa renunță la dezvoltarea de noi motoare tradiționale. Printre acestea se numără Audi și Mercedes-Benz.
Mai mult, cea mai mare fabrică de motoare diesel din lume face trecerea spre motoare electrice. Uzina din Tremery aparține grupului Peugeot Citroen PSA. Numărul de propulsoare electrice produse acolo se va dubla în acest an și va ajunge la 180.000 de unități. Până în 2025, vor fi asamblate, la Tremery, 900.000 de motoare electrice pe an.
Sursa: Auto Express
CITEȘTE ȘI:
Încă o marcă auto europeană vrea să devină complet electrică până în 2030
Mercedes-Benz anunță că devine un brand exclusiv-electric, până în 2030
Cel mai interesant EV al momentului e ieftin și primește baterii noi în 3 minute