De ce Tesla nu are succes în a treia cea mai mare economie a lumii

22.02.2021
De ce Tesla nu are succes în a treia cea mai mare economie a lumii
Foto: Hepta

Tesla este cea mai populară marcă de automobile electrice din lume și are succes mai ales pe piețele dezvoltate. În cea de a treia cea mai mare economie a lumii, însă, compania condusă de Elon Musk este în mare parte ignorată.

Tesla a vândut mai puțin de 2.000 de mașini în Japonia anul trecut. Asta în ciuda faptului că populația este orientată spre serviciile și produsele eco.

Astfel, compania americană are o cotă de piață minusculă în Țara Soarelui Răsare. Anul trecut au fost vândute în Japonia 3,4 milioane de mașini noi.

Una dintre cauzele insuccesului Tesla în această țară este prețul mare al mașinilor sale, comparativ cu alte piețe. Cel mai ieftin Model 3, cu prețul redus cu 20% recent, costă echivalentul a 40.600 de dolari. În SUA, prețul de pronire pentru acest vehicul este de aproximativ 34.000 de dolari.

Citește și: Tesla Model 3 conduce în topul celor mai populare automobile electrice din lume. Modelul surprinzător de pe locul doi

Apoi, în ciuda faptului că populația este preocupată de problemele de mediu, piața de automobile electrice este mică în Japonia. Mai puțin de 1% dintre vehiculele înmatriculate în 2019 au fost din categoriile EV sau PHEV. Prin comparație, în Uniunea Europeană cota de piață a acestora a fost, în același an, de 12,3%.

Nu în ultimul rând, japonezii preferă mărcile auto locale, iar în acest moment oferta acestora de modele electrice este foarte redusă.

Cu un produs intern brut de 5.910 miliarde de dolari, Japonia este a treia cea mai mare economie a lumii, după SUA și China.

Sursa: Market Watch

CITEȘTE ȘI:

Compania care va depăși Tesla, până în 2025, pe piața automobilelor electrice – analist

Șeful Audi explică de ce mașinile electrice ale viitorului vor avea baterii mai mici și autonomie mai redusă

Cea mai mare fabrică de motoare diesel din lume face trecerea spre motoare electrice

 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult