Tesla este cea mai populară marcă de automobile electrice din lume și are succes mai ales pe piețele dezvoltate. În cea de a treia cea mai mare economie a lumii, însă, compania condusă de Elon Musk este în mare parte ignorată.
Tesla a vândut mai puțin de 2.000 de mașini în Japonia anul trecut. Asta în ciuda faptului că populația este orientată spre serviciile și produsele eco.
Astfel, compania americană are o cotă de piață minusculă în Țara Soarelui Răsare. Anul trecut au fost vândute în Japonia 3,4 milioane de mașini noi.
Una dintre cauzele insuccesului Tesla în această țară este prețul mare al mașinilor sale, comparativ cu alte piețe. Cel mai ieftin Model 3, cu prețul redus cu 20% recent, costă echivalentul a 40.600 de dolari. În SUA, prețul de pronire pentru acest vehicul este de aproximativ 34.000 de dolari.
Apoi, în ciuda faptului că populația este preocupată de problemele de mediu, piața de automobile electrice este mică în Japonia. Mai puțin de 1% dintre vehiculele înmatriculate în 2019 au fost din categoriile EV sau PHEV. Prin comparație, în Uniunea Europeană cota de piață a acestora a fost, în același an, de 12,3%.
Nu în ultimul rând, japonezii preferă mărcile auto locale, iar în acest moment oferta acestora de modele electrice este foarte redusă.
Cu un produs intern brut de 5.910 miliarde de dolari, Japonia este a treia cea mai mare economie a lumii, după SUA și China.
Sursa: Market Watch
CITEȘTE ȘI:
Compania care va depăși Tesla, până în 2025, pe piața automobilelor electrice – analist
Cea mai mare fabrică de motoare diesel din lume face trecerea spre motoare electrice