Nizar Kamel, un posesor de Tesla Model Y, a auzit că unele mașini au fost livrate din fabrică fără capac la rezervorul pentru lichid de frână. Bărbatul a dat la o parte plasticul din portbagajul din față care acoperă componenta și a făcut o descoperire tulburătoare. Din fericire, capacul era acolo, dar altceva l-a șocat.
Kamel a descoperit o problemă mult mai gravă. O componentă importantă a mașinii avea crăpături. O secțiune importantă a structurii din față a Tesla Model Y este realizată dintr-o singură bucată mare, turnată, de aluminiu.
Hey @Tesla my 2023 Model Y has cracks though the metal on its front cast, is this normal? @elonmusk any thought on this build quality? #Tesla #modely #teslahelp pic.twitter.com/arfr2QRmkr
— Nizar Kamel (@Nizzysaurus) August 24, 2023
Bărbatul a programat mașina la un service Tesla, unde a ajuns abia după două luni de la descoperirea problemei, din cauza programului încărcat al centrului. În tot acest timp, Kamel a condus cu grijă, de teamă ca problema să nu se agraveze. Când a ajuns în sfârșit la service, tehnicienii i-au spus că mașina este sigură și nu au reparat defecțiunea.
Citește și: Clienții de Tesla Model Y se plâng că rămân cu volanul în mână. Autoritățile investighează situația
Atunci, bărbatul a făcut o postare pe o rețea de socializare, pentru a atrage atenția publicului asupra problemei. El a publicat imagini în care se vede clar faptul că acea crăpătură este serioasă.
Mașina a fost construită la fabrica Tesla din Austin, Texas. Acolo, Model Y este produs diferit față de în alte fabrici ale companiei. Secțiunea care susține suspensia din față este realizată dintr-o singură bucată de aluminiu, în loc de mai multe piese. Prin această operațiune, Tesla susține că a eliminat peste 100 de puncte de sudură și a simplificat procesul de producție, reducând totodată greutatea componentei.
Scepticii l-au întrebat pe Kamel dacă mașina nu a fost implicată cumva într-un accident rutier. Bărbatul a răspuns că nu este cazul, că vehiculul are doar cinci luni și că a fost condus doar pe drumuri obișnuite.
Specialiștii le recomandă posesorilor de mașini Model Y construite în Austin să dea la o parte protecția din plastic din frunk (portbagajul din față) și să verifice dacă nu cumva au apărut și la mașinile lor fisuri.
Sursa: The Drive