Nu toată lumea are nevoie de un model EV cu rază lungă de acțiune. O asemenea mașină implică automat un pachet mare de baterii și o greutate pe măsură. Tesla Model 3 cântătește, de exemplu, goală, peste 1.600 kg în varianta Standard Range.
Unii oameni doresc o mașină mică de oraș, echivalentul electric al mărcii Smart.
Companiile japoneze Mitsubishi și Nissan au bătut palma pentru a dezvolta un mini-EV. Mitsubishi are deja experiență pe nișa mașinilor electrice de oraș, cu modelul MiEV, care nu mai este fabricat însă.
Nissan, de cealaltă parte, produce unul dintre cele mai populare vehicule electrice din lume. Modelul Leaf a fost vândut în peste 500.000 de exemplare de la debutul pe piață în 2010.
Astfel de mașini electrice de mici dimensiuni sunt necesare. În America, de exemplu, naveta zilnică a șoferilor este, în medie, de 27 de minute. Pentru aceasta nu este necesară o mașină care cântărește 1,6 tone și are autonomie de peste 500 km, ci este nevoie una mult mai ușoară, cu autonomie de 100 – 200 km.
Cele două companii nipone vor lansa un vehicul de mici dimensiuni, cu pachet de baterii de 20 kWh. Mașina, care va fi dezvoltată în cadrul unei noi companii mixte (deținută 50/50% de cele două mărci), va debuta anul viitor pe piața japoneză.
Faptul că aceste automobile mici, de tip Smart, sunt cerute de piață o demonstrează situația din China. „Coșmarul” Tesla din statul asiatic este o mașină electrică care costă 4.800 de dolari, Hongguang MINI EV, cu autonomie de 120 – 170 km în funcție de pachetul de baterii ales de client. „O mulțime de clienți nu au nevoie de nimic extravagant, iar naveta este tot ceea ce cer de la o mașină”, a explicat succesul modelului Yale Zhang, fondatorul AutoForesight, o firmă de consultanță din Shanghai.
Sursa: Nissan
CITEȘTE ȘI:
Compania auto respectată care a lansat un EV cu autonomie de doar 160 km
Opel anunţă Rocks-e, o maşină electrică de oraş pe care o poţi conduce de la 16 ani
Prima mașină integral electrică a cărei baterie se încarcă fără cablumini-