Utilizatorii de tablete sau telefoane mobile probabil că vor aştepta cu interes lansarea primelor produse care vor încorpora noul cip Tegra X1, însă compania vizează şi alte segmente de piaţă care vor deveni din ce în ce mai importante. Deja implicată în industria auto, NVIDIA speră că proaspăt anunţatul Tegra X1 va deveni atât punctul central atât al sistemelor multimedia, cât şi creierul sistemelor de navigaţie autonomă şi de securitate rutieră.
În acest moment, soluţiile hardware pentru industria auto nu sunt o sursă prea mare de venituri pentru NVIDIA, însă compania speră să schimbe acest lucru cu cele două platforme hardware şi software care vor fi încorporate în automobilele viitorului şi care vor folosi nou anunţatul cip tegra X1.
Prima dintre acestea, adică Drive CX, este o versiune îmbunătăţită a actualelor sisteme de afişaj şi control din automobile. Folosind un cip Tegra X1, Drive CX oferă suport pentru ecrane multiple care comasează o rezoluţie totală de 16,6 milioane de pixeli, adică de patru ori rezoluţia Full HD. Noul cip NVIDIA promite astfel să permită implementarea unui număr mai mare de ecrane care vor beneficia şi de rezoluţii mai mari, acestea putând înlocui sau suplini ecranele TV, cadranele de bord sau chiar oglinzile retrovizoare.
Dacă soluţia Drive CX este impresionantă, dar nu şi ieşită din comun, Drive PX este mult mai promiţătoare. Bazată pe două procesoare Tegra X1, noua platformă Drive PX utilizează nu mai puţin de 12 camere video care oferă fluxuri video continue şi permit supravegherea unghiurilor moarte, analiza vehiculelor din traficul înconjurător, detecţia pietonilor, a semnelor de circulaţie sau a unor obstacole. NVIDIA afirmă că platforma sa auto va înlocui actualele sisteme de detecţie cu unde radio sau ultrasunete, analiza de imagine şi procesarea neuronală oferind avantaje importante. Conform declaraţiilor, sistemul Drive PX va putea fi folosit atât pentru augmentarea experienţei şofatului cât şi pentru dezvoltarea automobile fără şofer.
Compania nu a dezvăluit când vom putea vedea la lucru acestei noi soluţii, însă amatorii de tehnologie auto de vârf pot sta cu ochii aţintiţi către Audi, BMW sau Tesla, care sunt partenerii tradiţionali NVIDIA.