La fel cum poți cumpăra upgrade-uri pentru aplicația de mobil preferată, poți achiziționa upgrade-uri de performanță cât se poate de reale pentru mașina ta Tesla, activate din câteva click-uri imediat ce angajații companiei au confirmat încasarea sumei în dolari, cu trei sau mai multe zerouri.
În mod cât se poate de predictibil, o companie numită Ingenext apărută de nicăieri oferă aceleași opțiuni de upgrade la prețuri aproape derizorii, singura mențiune fiind aceea că modificările aplicate ocolesc canalul oficial Tesla. La fel cum și Apple ar combate deblocarea telefoanelor iPhone, nici Tesla nu tratează cu indiferență modificarea neautorizată a firmware-ului livrat pe mașinile electrice din portofoliu, mai ales că sunt și foarte mulți bani la mijloc, pierdere potențială prin nevânzarea upgrade-urilor opționale de performanță.
Spre exemplu, opțiunea Acceleration Boost disponibilă pentru Tesla Model 3 costă 2000 de dolari și deblochează încă 50 cai putere pentru plecările în forță de la semafor, totul fără măcar o vizită la reprezentanță. Faptul că o parte dintre posesorii Model 3 sunt tentați să trișeze regulile Tesla folosind hack-uri neoficiale nu este deloc o surpriză. Adevărata întrebare este ce va face producătorul auto mai departe.
Pornind jocul de-a șoarecele și pisica, Tesla a blocat cu promptitudine modificările oferite la un cost mai mic de Ingenext, temerarii care și-au asumat modificarea neautorizată a firmware-ului rămânând cu mesajul de eroare “incompatible vehicle modification detected”, permanent afișat pe consola centrală a mașinii. Evitând posibile complicații de ordin legal, producătorul auto nu împiedică folosirea mașinilor Model 3 cu firmware modificat, mizând deocamdată doar pe frustrarea utilizatorilor care nu obțin rezultatul dorit pe bani puțini.
Ingenext plănuiește să ofere o contra-soluție care să reactiveze hack-urile vândute posesorilor Tesla, în termen de 1-2 săptămâni. Însă asta nu îndeamnă la o nouă ripostă din partea Tesla, cel mai târziu odată cu următoarea revizie de firmware.
Având în vedere succesiunea destul de rapidă a actualizărilor firmware livrate mașinilor, folosirea de mod-uri neoficiale pare mai degrabă sortită eșecului, producătorul Tesla fiind perfect motivat să-și protejeze modelul de business bazat pe upgrade-uri deblocabile prin software.