După ce anul trecut aflam despre dizolvarea startup-ului Argo, finanțat de Ford şi Volkswagen pentru dezvoltarea de vehicule autonome, renunțarea la business-ul prin care Ford urma să concureze Tesla pe segmentul tehnologiilor full self-driving este acum oficială.
Deși merge mai departe cu planurile pentru dezvoltarea de vehicule electrice și renunțarea treptată la modelele cu propulsie termică, Ford își limitează deocamdată obiectivele pe segmentul tehnologiilor de condus autonom. Descurajat de costurile și provocările tehnologice uriașe, pe care nici măcar rivalul Tesla nu a reușit complet să le depășească în ciuda faptului că deține mulți ani de experiență în acest domeniu, Ford se va concentra pe dezvoltarea și perfecționarea tehnologiilor semi-autonome de asistență la condus.
Este interesant de văzut cum Ford trece la o strategie atât de conservatoare, chiar în timp ce Tesla și alți jucători din industrie pun accent pe sisteme tot mai avansate de asistență la condus. Desigur, nimeni nu a reușit până acum să ofere o implementare full self-driving complet funcțională, chiar dacă versiunea Beta Full Self-Driving de la Tesla se apropie de revendicarea acestui titlu. Între timp, Mercedes continuă să lucreze la perfecționarea sistemului său Drive Pilot, care pe anumite secțiuni de drum pre-aprobate poate funcționa la nivel L3 de independență, unde L4 oferă autonomie totală chiar în situații de trafic intens.