La fel ca Tesla, General Motors (GM) caută să profite de pe urma serviciilor bazate pe inteligență artificială integrând o funcționalitate similară ChatGPT cu sistemul de divertisment instalat la bordul mașinilor de nouă generație.
Părând că recunoaște limitările ChatGPT, un serviciu complet dependent de conexiunea la internet și procesarea folosind un super-computer aflat la distanță, producătorul american suține că funcționalitatea va fi în primă etapă centrată pe situații des întâlnite. Spre exemplu, computerul vehiculului ar putea deveni un ghid interactiv pentru rezolvarea problemelor comune, de la accesarea unei anume funcții oferite de sistemul pentru divertisment, până la depanarea unor probleme mecanice comune, cum ar fi înlocuirea/depanarea unei anvelope perforate.
Planul pare să vizeze extinderea de la comenzile vocale simple, vizând activarea unei anume funcții de la bordul vehiculului, către rezolvarea unor probleme mai degrabă abstracte, cum ar fi cele pentru care ai avea nevoie să consulți manualul de utilizare, sau să cauți răspunsuri online.
„Această schimbare nu se referă doar la o singură abilitate, cum ar fi evoluția comenzilor vocale, ci deschide posibilitatea ca viitoarele vehicule să fie mult mai capabile și mai în pas cu tehnologiile emergente”, a declarat un purtător de cuvânt al GM.
Cert este că noul asistent asistentul digital va funcționa diferit față alte servicii chatbot, precum Bing Chat . Aparent, GM intenționează să adauge un micro-nucleu AI „specific mașinii”, funcționând ca o alternativă mai robustă la modelele ultra-sofisticate pe care se bazează ChatGPT. Efortul face parte dintr-o colaborare mai amplă dintre producătorul auto și Microsoft. În 2019, cei doi s-au asociat pentru a lucra la vehicule autonome. Microsoft este singurul furnizor de cloud al OpenAI , ceea ce înseamnă că sistemul de asistență promis de GM va folosi aproape sigur tehnologiile Azure.