Susținut de Guvernul Chinez, Huawei ar putea lansa prima serie de mașini electrice înainte de finalul acestui an.
După ce business-ul cu telefoane mobile i-a cam intrat la apă, Huawei încercă extinderea și în alte nișe de piață, investind în ferme de porci care să acopere cererea de care de pe piața chineză. Un alt domeniu cu potențial este cel al vehiculelor electrice, Huawei putând valorifica expertiza dobândită ca și producător de electronice și notorietatea de brand pentru lansarea unei mărci proprii de autovehicule cu propulsie electrică.
Zvonurile par să fie confirmate de nu mai puțin de patru surse, cel mai mare producător de echipamente de telecomunicații din lume, grav afectat de sancțiunile SUA, căutând să-și reașeze strategia de business în jurul altor domenii cu importanță strategică.
Pentru scopul propus, Huawei Technologies Co Ltd este în discuții cu Changan Automobile (companie deținută de stat) și alți producători de automobile care activează în piața chineză, vizând „recrutarea” fabricilor acestora pentru producția de vehiculele electrice (EV).
Huawei este, de asemenea, în discuții cu BluePark New Energy Technology, susținută de Beijing, pentru mașini electrice. Planul anunță o schimbare majoră de direcție pentru Huawei.
După aproape doi ani de sancțiuni impuse de administrația Trump pe criterii de siguranță națională, Huawei a pierdut accesul la furnizori esențiali de componente, rămânând cu activitatea în mare parte blocată. Încercând să depășească aceste piedici, Huawei a recurs vânzarea parțială a business-ului pe segmentul smartphone, însă către cumpărători aleși pe sprânceană și ferm sub controlul puterii de la Beijing. Strategia aleasă este însă departe de a garanta revenirea la normal a operațiunilor, reputația noilor proprietari fiind în cel mai fericit caz, neprobată.
Solicitat pentru un răspuns oficial, un purtător de cuvânt al Huawei a respins planurile companiei de a proiecta vehicule electrice sau de a produce vehicule marca Huawei.
„Huawei nu este un producător de mașini. Cu toate acestea, prin intermediul TIC (tehnologia informației și comunicațiilor), ne propunem să devenim un furnizor digital de componente, respectiv componente nou adăugate, permițând producătorilor de mașini să construiască vehicule mai bune.”
Totuși, deși Huawei susține că este doar un furnizor de tehnologii și componente finite, surse din industrie par să confirme că Huawei a început proiectarea internă a vehiculelor electrice, abordând furnizorii locali cu scopul de a lansa oficial proiectul încă din acest an.
Richard Yu, șeful grupului de business care a condus ascensiunea Huawei în topul celor mai mari producători de smartphone-uri din lume, își va îndrepta mai departe atenția asupra vehiculelor electrice, intenționate pentru piața de masă și nicidecum ca produse de nișă.