Sperând ca astfel să poată concura mai bine Tesla și ale branduri emergente din piața de vehicule electrice, Hyundai a decis să continue actualul model Ioniq ca sub-brand de mașini electrice, cu design și mesaj substanțial diferit de cel al ofertei actuale de mașini cu propulsie termică.
Departe de a marca o divizare a companiei, noul sub-brand Ioniq va fi promovat în showroom-urile Hyundai și va beneficia de tot suportul logistic al producătorului sud-coreean. Practic, Hyundai nu face decât să aplice rețeta folosită deja cu brandurile Polestar și Volvo, permițând o mai bună adaptare la cerințele noului segment de piață.
„Brandul Ioniq va schimba paradigma experienței clienților EV”, a declarat Wonhong Cho, vicepreședinte executiv și director general de marketing la Hyundai Motor Company. „Cu un nou accent pe viața conectată, vom oferi experiențe electrificate integrale unui stil de viață ecologic”.
Primul model electric lansat sub noua organizare se va numi Ioniq 5 și va apărea anul viitor în 2021. Desingul său va prelua conceptul Hyundai 45 EV, un design bazat pe forme triunghiulare și cu multe linii drepte. După Ioniq 5, Hyundai intenționează să lanseze alte două modele în următorii patru ani, în special Ioniq 6 sedan în 2022, bazat pe conceptul Prophecy EV și un SUV mare numit Ioniq 7, care este prevăzut pentru 2024.
Brandul Ioniq și-a făcut debutul oficial la Londra. Campania de promovare a mărcii are sloganul oficial „Sunt responsabil”, sugerând achiziționarea de mașini electrice pentru protejarea mediului înconjurător.