În ultimii ani, producătorii de mașini au început să renunțe la butoanele fizice pentru controlul diverselor funcții din ce în ce mai avansate ale sistemelor de infotainment în favoarea butoanelor capacitive sau a ecranelor tactile. Producătorul sud coreean Hyundai consideră însă că mutarea funcțiilor pe un ecran poate fi periculoasă și promite că va păstra butoanele clasice pentru activarea celor mai uzuale funcții în mașinile sale și în viitor.
Conform Cars Guide, Sang Yup Lee, șeful diviziei de design de la Hyundai, a declarat că butoanele vor rămâne în mașinile companiei pentru a asigura un grad ridicat de siguranță. Chiar și cea mai recentă versiune a modelului Kona, folosește un rând de butoane fizice pentru a activa majoritatea capabilităților mașinii din interior, de la aerul condiționat, la sistemul audio.
„Am folosit butoanele fizice într-un mod semnificativ în ultimii câțiva ani. Pentru mine, butoanele care țin de siguranță trebuie să fie fizice. Atunci când conduci este greu să controlezi [un ecran tactil], atunci când ai un buton fizic este ușor să îl simți. […]
Vom continua să folosim butoane fizice. Când vom ajunge la nivelul 4 de condus autonom, vom muta totul pe butoane software, dar până atunci, așa cum am zis, când vine vorba despre condus este cel mai sigur să ai privirea la drum și mâinile pe volan.”
Multe branduri, inclusiv din zona de lux a mers în ultimii ani pe butoane capacitive, care nu se apasă, în timp ce multe funcții precum controlul aerului condiționat sau a sistemelor audio, s-au mutat pe ecranul tactil de pe consola centrală. Unele brand-uri oferă vibrații pentru feedback haptic la apăsarea pe butoane, însă tot este greu să îți dai seama pe ce apeși, având în vedere că nu simți forma butoanelor tactile.
Astfel de soluții sunt totodată mult mai ieftine în producție și mai ușor de proiectat. Totuși, atunci când vine vorba despre tăiat costuri, te-ai aștepta ca acest lucru să se întâmple mai degrabă la brand-uri de buget, nu la mașini de lux precum Ferrari și BMW.
sursa: Cars Guide